O dobri praksi
Digitalna tehnologija/specializacija
Razvoj programske opreme,Razvoj mobilnih aplikacij,Razvoj spletnih rešitev,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Organizacija
Frederick University of Cyprus
Učni načrt za poučevanje osnovnih digitalnih spretnosti za odrasle je odprt izobraževalni vir (OER), ki je na voljo za brezplačen prenos s spletne strani ciprskega ministrstva za izobraževanje, šport in mladino. Učni načrt je bil razvit v okviru vladnih ukrepov na področju izobraževanja odraslih za obdobje 2014-2020 z namenom spodbujanja osnovnih digitalnih spretnosti pri odraslih.
Razvoj učnega načrta, ki ga je sofinanciral program Erasmus+, je vodila ciprska univerza Frederick, pri njem pa so sodelovali številni partnerji iz vse Evrope, med drugim Ljudsko univerzo Ptuj v Sloveniji, SOSU Østjylland (srednjo šolo v Aarhusu na Danskem, ki se osredotoča na poklicno izobraževanje), izvajalca usposabljanja Cebanc v Španiji, organizacijo EOSA v Španiji in grško svetovalno agencijo P-consulting.
Cilji in naloge
Učni načrt je bil razvit z mislijo na izobraževalce odraslih, natančneje na tiste, ki poučujejo osnovne digitalne spretnosti odrasle, ki imajo malo ali nič digitalnega znanja. Predstavlja uporabno orodje za izvajalce izobraževanja odraslih, ne glede na to, kje se nahajajo - v odprtih šolah, ustanovah za izobraževanje odraslih ali centrih za neformalno izobraževanje in usposabljanje. Uporabljajo ga lahko tudi učitelji za odrasle s srednjo ali višjo ravnjo digitalnega znanja.
Cilj ciprskega učnega načrta je ponuditi ozadje, na katerem je mogoče oceniti znanje in spretnosti odraslih na področju uporabe tehnologije. Poleg tega učiteljem informacijske tehnologije ponuja posebne metode, tehnike in vaje, ki jih lahko uporabijo v vsakem modulu in pri vsaki učni uri. Podpira tudi strokovni razvoj samih izobraževalcev, vključno z njihovim poznavanjem posebnih metod in tehnik, ki jih lahko uporabijo glede na temo, ki jo poučujejo.
Zakaj je to dobra praksa?
Pri razvijanju digitalnih spretnosti za odrasle učni načrt upošteva potrebo po praktičnih spretnostih, ki so usklajene s cilji posameznikovega izobraževanja in poklicnega razvoja. Drugi cilj je izboljšati kakovost življenja odraslih udeležencev izobraževanja, hkrati pa izboljšati njihove spretnosti na področju informacijske tehnologije v različnih modulih: osnovne digitalne spretnosti, operacijski sistemi Windows, pisarniški paket Microsoft Office, uporaba interneta, digitalna orodja za učenje, uporaba mobilnih aplikacij, omrežja družbenih medijev in drugo.
Učni načrt je ustrezen, z jasno strukturo, ki jo je mogoče zlahka prilagoditi. Zajema tri glavne ravni (osnovno, srednjo in dobro) za opredelitev osnovnega znanja digitalnih spretnosti. Visoko je ocenjen tudi glede prilagodljivosti in dostopnosti: vsaka raven je razdeljena na koščke lekcij, od katerih vsaka ne traja več kot 90 minut. To pomeni, da lahko okvir prilagodijo, uporabljajo in do njega dostopajo različni pedagogi, prav tako pa ga lahko ponovijo v drugih okoljih in regijah.
Deloma je to tudi posledica širokega ciljnega občinstva, ki ga učni načrt zajema: poleg odraslih z nizkim, srednjim ali višjim digitalnim znanjem ga je mogoče uporabiti za poučevanje osnovnega znanja o IKT tudi za različne skupine, kot so splošna odrasla populacija, starejši, ljudje na podeželju in na manj povezanih območjih, brezposelni, digitalno neaktivni, begunci, priseljenci in prosilci za azil.
Učni načrt za poučevanje osnovnih digitalnih spretnosti odraslih je koristen vir, ki je namenjen posebnim delom družbe, ki so pogosteje ali manj izključeni iz digitalnega življenja. Ključni primer so starejši in starejše osebe, kjer je okvir na Cipru prinesel precejšen uspeh ter podprl novo zakonodajo in smernice o modulih, na katere se morajo osredotočiti učitelji. Učni načrt tudi močno podpira razvoj digitalnih spretnosti v izobraževalnem sistemu, saj priznava potrebo po izpopolnjevanju in strokovnem razvoju učiteljev, zlasti v kontekstu njihove kompleksne družbene vloge.