Institucionalna pobuda EU, ki spodbuja izmenjavo dobrih praks na področju kibernetske varnosti in v letni kampanji združuje različne deležnike.
Institucionalna pobuda EU, ki spodbuja izmenjavo dobrih praks na področju kibernetske varnosti in v letni kampanji združuje različne deležnike.
Kibernetska varnost
Osnovno,Vmesno,Napredno
Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT), podrobneje neopredeljeno
European Union Agency for Cybersecurity (ENISA)
Evropska unija
EU pobuda
Javno-zasebno
Evropski mesec kibernetske varnosti (ECSM) je skupna pobuda GD CONNECT, Generalnega direktorata Evropske komisije za komunikacijska omrežja, vsebine in tehnologijo, ter agencije Evropske unije za kibernetsko varnost ENISA. Evropski mesec kibernetske varnosti, ki se je prvič začel leta 2012, je danes ena največjih institucionalnih letnih kampanj EU. Pobudo, ki vsako leto poteka ves mesec oktober, podpirajo evropske države članice, v njej pa sodeluje na stotine partnerjev, vključno z vladami, univerzami, možganskimi trusti, nevladnimi organizacijami, strokovnimi združenji in podjetji iz zasebnega sektorja iz vse Evrope in širše. Njen cilj je spodbujati kibernetsko varnost med državljani in organizacijami EU ter z ozaveščanjem in izmenjavo dobrih praks zagotavljati najnovejše informacije o spletni varnosti.
Agencija ENISA deluje kot "središče" kampanje ECSM, ko gre za sodelujoče države članice in institucije EU, ter z zagotavljanjem strokovnih predlogov, ustvarjanjem sinergij in spodbujanjem skupnih sporočil med državljani EU, podjetji in javno upravo. Mesec kibernetske varnosti združuje različne dogodke, vire in usposabljanja o tem, kako ostati varen na spletu, v enem samem virtualnem okolju. Spletna stran, namenjena učiteljem, ponuja učne module o varnosti gesel, varnostnih kopijah podatkov, nastavitvah zasebnosti ter zaščiti pred običajnimi spletnimi tveganji in grožnjami. Učni viri so sestavljeni iz gradiva PDF, ki ga lahko učitelji uporabijo v svojih učilnicah. Poleg tega je v visokošolski bazi podatkov zbranih 121 programov v 24 državah, povezanih z vprašanji kibernetske varnosti. Drugi viri se osredotočajo na orodja za spodbujanje kampanj za ozaveščanje, kot so logotipi in promocijsko gradivo za družbene medije. Poleg tega se spletnemu mestu pridružujejo informacije o dogodkih, povezanih s kibernetsko varnostjo, tudi drugih ponudnikov. Vsako leto se ves mesec oktober po vsej Evropi odvija na stotine dejavnosti, vključno s konferencami, delavnicami, usposabljanji, spletnimi seminarji, predstavitvami in drugimi, ki spodbujajo digitalno varnost in kibernetsko higieno.
Evropski mesec kibernetske varnosti je v kampanjo, namenjeno spodbujanju ozaveščenosti o kibernetski varnosti med državljani in širšim izobraževalnim sektorjem, uspešno vključil različne zainteresirane strani. Podpira štiri stebre koalicije za digitalna znanja in spretnosti ter delovna mesta, saj podpira digitalna znanja in spretnosti ter tehnološko ozaveščenost vseh državljanov, zaposlenih v različnih sektorjih, mladih in študentov ter vzgojiteljev, učiteljev in podpornega osebja. Zlasti kampanja 2020 "Think before U Click" (Premisli, preden klikneš), osredotočena na kibernetske prevare ter varno in odgovorno uporabo interneta v okviru COVID-19, je bila uspešna pri doseganju cilja spodbujanja dobrih praks na področju kibernetske varnosti na lokalni, regionalni, nacionalni ravni in ravni EU.
Od začetka pobude leta 2012 je bilo izvedenih že več kot 525 dejavnosti v 36 državah. Poleg tega je ECSM služil kot dobra podlaga za nadaljnji razvoj dogodkov na področju kibernetske varnosti na nacionalni ravni. Letna kampanja je tudi trajnostna, kar je bilo doseženo z usklajenim združevanjem sredstev EU in sredstev partnerskih mrež. Spletno mesto je uporabniku prijazno in dostopno vsem, strukturirano v obliki repozitorija z možnostjo iskanja: trenutno vsebuje več kot 20 tekočih dejavnosti na nacionalni ravni ter približno 130 enot gradiva za ozaveščanje (videoposnetki, pasice, publikacije) na temo kibernetske varnosti. Evropski mesec kibernetske varnosti ima širok doseg in vpliv: na Twitterju mu sledi več kot 25 000 ljudi, osredotoča pa se na široko ciljno občinstvo.