O dobri praksi
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev, podrobneje neopredeljeno
PIX je pobuda, ki je namenjena boju proti digitalnemu razkoraku in izboljšanju digitalnih znanj in spretnosti najširšega možnega občinstva prek brezplačne spletne platforme. Platforma PIX je bila vzpostavljena kot spletna storitev za ocenjevanje, razvoj in certificiranje digitalnih znanj in spretnosti v Franciji, Belgiji in Evropi. Po šestih letih obstoja pomaga +4,5 milijona dijakom na leto izboljšati njihove digitalne spretnosti z zabavnimi in zahtevnimi testi, učitelji pa spremljajo digitalno pismenost učencev.
Okvir za ocenjevanje in certificiranje
Na začetku vsakega študijskega leta vsi dijaki opravijo prvo vrednotenje na Pix, kjer določijo svojo raven. Nato se lahko vsi učitelji zanesejo na rezultate tega preizkusa, da zagotovijo ustrezno usposabljanje v zvezi s svojimi predmeti, učenci pa še naprej razvijajo svoja znanja in spretnosti na Pix z namenskimitematskimi testi (francoščina, zgodovina, matematika itd.) digitalnimi testi, ki jih predlagajo učitelji.
Okvir za ocenjevanje in certificiranje Pix temelji na evropskem okviru digitalnih znanj in spretnosti DigComp 2.2. Raven udeleženca ocenjuje z vprašanji, ki temeljijo na znanju in izzivih.
Pix uporablja inovativni prilagodljivi algoritem, razvit v odprtokodni različici, ki na prijazen način s pozitivno izkušnjo oceni realno raven udeležencev. Spodbuja tudi razvoj znanj in spretnosti z izkušnjami „učenja skozi prakso“ in priporočanjem vsebine usposabljanja. Nazadnje omogoča vrednotenje znanj in spretnosti z uradnim spričevalom, ki ga je mogoče pridobiti po opravljenem certifikacijskem izpitu.
Zakaj je to dobra praksa?
Danes 100 % srednjih šol (približno 11.000 šol) in 97 univerz (150.000 študentov) v Franciji uporablja Pix za ocenjevanje, razvoj in certificiranje digitalnih znanj in spretnosti učencev (+4,5 milijona). Ob začetku srednje srednje šole dijaki začnejo uporabljati Pix in ob zaključku dugega letnika srednje šole pridobijo prvo obvezno potrdilo, drugo pa ob koncu srednje šole.
Na Pix je bilo ustvarjenih 10 milijonov računov, od leta 2016 pa je bilo izdanih 3 milijone certifikatov. Na splošno je podjetje Pix doseglo svoje prvotne cilje, tj. 2 milijona uporabnikov in ga več kot očitno tudi preseglo. Odgovorjeno je bilo na 1 milijardo vprašanj, ki se uporabljajo v raziskovalne namene ali za izboljšanje algoritma.
Razvoj PIX
Zaradi uspeha Pixa in 6,7 milijona uporabnikov na leto (od tega +4,5 učencev) so se ministrstva odločila, da Pix od septembra 2019 postane dolgoročni akter na področju digitalnega izobraževanja: Pix je zdaj uradni francoski certifikat za digitalno pismenost. Njegov razvoj se osredotoča na:
- Okrepitev formativne razsežnosti
- Tematski in sektorski pristopi k digitalnim vprašanjem na področju zdravja, starševstva, kibernetske varnosti...
- Razširitev uporabe na učitelje in druge strokovnjake
Glede na ta uspeh je bil za učitelje uveden poseben program "Pix+Edu". Danes je v pilotnem projektu sodelovalo že več kot 12.000 učiteljev in pripravnikov, v štirih letih pa naj bi se preizkusilo 500.000 učiteljev ali pripravnikov.
Zunaj okvirja izobraževanja
Pix se zdaj uporablja za najrazličnejše ciljne skupine: zaposlene, iskalce zaposlitve, odrasle, ki se stalno usposabljajo, upravičence do digitalnega vključevanja itd. Pix je mednarodno na voljo v francoskem in angleškem jeziku. Učenci Pix že uporabljajo v 16 državah po svetu, med drugim v Belgiji, Španiji, na Danskem in v Švici.
Leta 2021 je GIP Pix podpisal sporazum z Wallonie-Bruxelles Federation (Belgija) o uporabi Pixa v izobraževanju, upravah in za vse državljane, uvajanje v izobraževanju pa se je začelo leta 2022.
Potekajo tudi razprave z drugimi ministrstvi za izobraževanje v EU in zunaj nje za izvajanje Pix. Platforma Pix je bila ponovljena tudi za pisno izražanje znanj in spretnosti v francoščini (projekt ECRI+), podoben projekt pa se preučuje za zelena znanja in spretnosti.