O dobri praksi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Kibernetska varnost,Internet stvari
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev, podrobneje neopredeljeno
Solv for Tomorrow je prostor za učenje in uvajanje tehnoloških rešitev za lokalne probleme. Program razvija sodelovanje, delitev odgovornosti, razvija predstavitvene spretnosti in mlade pripravlja na delo z novimi tehnologijami v skladu s cilji trajnostnega razvoja.
Seznanite se s programom
Solve for Tomorrow je edinstven program kompetenc, v katerem dajemo glas mladi generaciji in prisluhnemo njeni viziji sveta. Za to skupino, ki ima tudi inovativne zamisli, je še vedno premalo dejavnosti. Projektno delo v šolah se potisne v ozadje, kar pomeni, da mladi nimajo pravega stika s trgom dela. To je bila spodbuda za poljski program Solve for Tomorrow, namenjen mladim, s poudarkom na metodi razmišljanja o zasnovi, ki je zelo koristna za delo, vendar se v šoli uporablja le v majhnem obsegu.
Solve for Tomorrow je poklicno svetovanje v praksi, saj sodelovanje v programu pomaga mladim, ki so na začetku odraslega življenja, da odkrijejo svoje prednosti in se osredotočijo na nadaljnji razvoj. Mladi se lahko soočijo s sodobnimi izzivi z ustvarjanjem zamisli z uporabo tehnologije na področju zdravja, varnosti, vključevanja (enakosti) ali podnebja. Solve for Tomorrowmladim omogoča, da pridobijo dodatno znanje od strokovnjakov in razvijejo kompetence prihodnosti: ustvarjalnost, sodelovanje, komunikacija, empatija in kritično razmišljanje.
Izvajanje: splošni pregled
Program se je izvajal v več korakih. Pri prvem so udeleženci, razdeljeni v skupine, predložili zamisli za projekte. Žirija je izmed vseh skupin izbrala 26 polfinalistov. V tem koraku so skupine strokovnjakov prejele podporo v obliki mentorstva in sodelovale na delavnicah o konceptualnega razmišljanja.
Žirija je nato izbrala 10 končnih ekip, ki bodo prototipizirale svoje rešitve in jih s pomočjo prostovoljskega osebja Samsung predstavile na okrogli mizi. Po zaslugi teh razredov se mladi učijo tudi, kako delujeta umetna inteligenca in internet stvari ter zakaj je kibernetska varnost pomembna v vsakdanjem življenju.
Hkrati so se med programom izvajale dodatne dejavnosti: spletni seminar o trajnostnem razvoju, srečanje s strokovnjakom LinkedIn, dvodnevni kampus z znanstveniki iz znanstvenega centra Copernicus, učenje s poskusi in predavanja, ki jih izvajajo strokovnjaki za komuniciranje ali zagonska podjetja.
Prva izdaja s številkami
V prvi izdaji programa za obdobje 2021/2022 se je udeležilo skupaj 138 ekip, pri čemer je 11 ekip zastopalo univerze, 127 skupin pa iz šol. Vpis študenta je vključeval 459 dijakov in 41 univerzitetnih študentov, nadzor projekta pa je izvajalo 130 učiteljev. Predloženi projekti so zajemali različne teme, od tega jih je bilo 33 osredotočenih na varnost, 60 na zdravje in 45 na teme, povezane s podnebjem. Porazdelitev spolov med udeleženci je razkrila 252 študentk in 248 študentov.
V celotnem programu so skupine opravile 200 ur usposabljanja za oblikovanje in 60 ur srečanj s prostovoljci in zunanjimi strokovnjaki podjetja Samsung. Poleg tega so udeleženci dejavno sodelovali na natečaju za nagrado občinstva, na katerem je bilo v petih dneh za 9 ekip oddanih skupaj 6,628 glasov. Zmagovalna ekipa je prejela 1180 glasov.
Od začetka izvajanja programa septembra 2021 je bilo objavljenih 632 publikacij. Komunikacijska prizadevanja samo v družbenih medijih so v letu 2022 dosegla več kot 5 milijonov ljudi in povzročila 97,000 interakcij. Poleg tega je g. Teach’s (Poljska: Pan Belfer) videoposnetki YouTube so pritegnili 7882 ogledov.
Zakaj je to dobra praksa?
Mobilne aplikacije so rešitve, ki jih mladi najpogosteje predlagajo, kar znova dokazuje, da je digitalni svet postal neločljiv del njihovega vsakdanjega življenja, pri iskanju zamisli za rešitve problemov sodobnega sveta pa mladi prvič dosežejo različne dosežke sveta tehnologije.
Pri tem je v pomoč metoda Design Thinking, ki jo učijo med delom na projektih v več mesecih delavnic. Določa novo usmeritev v razmišljanje o izobraževanju, spodbuja mlade, naj si prizadevajo za boljšo prihodnost, hkrati pa se soočijo z odnosom starejše generacije in gradijo nekakšen most med generacijami za skupne cilje.
Izkušnje podjetja Samsung kot tehnološkega podjetja kažejo, da je ta metoda dela dobra pri ustvarjanju inovacij. Njegov cilj je ustvariti in izvajati inovativne rešitve, kot so novi proizvodi, storitve, dogodki, procesi, izobraževalni programi ali poslovni modeli.