Namen vavčerja je spodbuditi ciljne skupine k zagotovitvi ustreznih znanj zaposlenih in vodstvenega kadra za ključna področja digitalizacije.
Namen vavčerja je spodbuditi ciljne skupine k zagotovitvi ustreznih znanj zaposlenih in vodstvenega kadra za ključna področja digitalizacije.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT), drugo
Digitalno inovacijsko stičišče Slovenije
Slovenija
Nacionalna pobuda
Javno
Podjetjem se ob procesu uvajanja digitalnih tehnologij običajno znatno poveča velikost njihovega trga. Z digitalizacijo poslovanja se odprejo možnosti globalizacije, odprejo se nove in do sedaj nedosegljive distribucijske poti, zmanjša se obremenjenost procesov in zaposlenih na postopkih, ki se lahko avtomatizirajo. Zaposleni, razbremenjeni rutinskih opravil, se prekvalificirajo in upravljajo z novimi procesi, ki prinašajo večjo dodano vrednost. Zavedati pa se moramo, da sta digitalizacija in digitalna transformacija kompleksna postopka, ki se ju je potrebno lotiti premišljeno in namensko. Digitalizacija in digitalna transformacija v podjetju, brez prave vizije, jasno zastavljenih ciljev, ocenjenih prednosti in slabosti njune vpeljave v podjetju prinaša več slabosti kot koristi. Poleg jasne vizije in strategije digitalizacije pa ne smemo pozabiti še eno ključno področje digitalizacije in digitalne transformacije. To je upravljanje z digitalnimi kompetencami in znanji zaposlenih.
Še tako dobro zastavljena in velikopotezna digitalizacija in digitalna transformacija v podjetju ne bosta uspešni brez ustrezne podpore človeških virov. Med največkrat poročanimi preprekami oz. razlogi zakaj se podjetje še ni podalo na pot digitalizacije je pomankanje kadra, natančneje kadra z ustreznimi digitalnimi kompetencami. H izzivu moramo pristopiti sistemsko in dolgoročno. Kratkoročnih rešitev ni ali pa krpajo le kritične pomanjkljivosti kadra. Povratni signali iz gospodarstva, podpornih služb gospodarstva in uradnih politik razvoja potrjujejo naše prepričanje, da potrebujemo dodatne programe za promocijo tehničnih poklicev in vzpostavitev pogojev, ki bodo privlačni, ter bodo dolgoročno omogočali zadrževanje visoko kvalificiranih kadrov.
Nujno potrebno je, da se spremembe in spodbujanje tehničnih poklicev uvede tudi v formalni del izobraževanja. Skozi udeležbo v različnih iniciativah spoznavamo, da rigidna struktura izobraževalnega sistema onemogoča sledenje dejanskim potrebam trga. Naj si bo to s stališča števila novo izobraženih strokovnjakov kot tudi skladnosti njihovega znanja s potrebami trga. Na konferenci Ženske za digitalizacijo konec maja letošnjega leta, denimo, smo s številnimi slovenskimi IKT strokovnjakinjami iz izjemno raznolikih področij ugotovili, da so pomembna priložnost za prihodnost razvoja kadrov na področju IKT ženske. Junija pa smo na dogodku Girls & ICT (Dekleta in IKT), s sogovorci iz Slovaške, Češke in Slovenije izpostaviti priložnosti za ženske (ženske so v svetu digitalizacije in IKT tehnologij v veliki manjšini), ki jih ponuja to področje. Ne le za naravoslovno-tehnične kadre, ampak tudi družboslovne, saj se medsektorsko prepletanje znanj in sistematično grajenje interdisciplinarnih ekip podjetjem lahko znatno obrestuje.
Eden izmed ukrepov za digitalizacijo, ki ga izvaja Slovenija je vavčerski sistem. Vavčerji za digitalizacijo so spodbuda za mikro, mala in srednja podjetja z možnostjo 60% sofinanciranja ključnih področij digitalizacije.
Posrednik za izvajanje vavčerskega sistem za digitalizacijo je Zavod digitalno inovacijsko stičišče Slovenije (v nadaljevanju DIHS).
Postopek pridobivanja sredstev vavčerja za dvig digitalnih kompetenc je bil pripravljen na transparenten način. Postopek omogoča transparentno in primerljivo oceno ustreznosti podjetja z ostalimi podjetji za prejem sredstev.
Prjavitelj iz Kataloga strokovnjakov (v nadaljevanju katalog) izbere zunanjega izvajalca s katerim se dogovori glede možnosti izvedbe in lokacije, števila udeležencev in terminskega plana usposabljanj v okviru omejitev vavčerja za dvig digitalnih kompetenc. Katalog strokovnjakov je bil skladno z dogovorom in pogodbo z Ministrstvom za gospodarski razvoj in tehnologijo (MGRT) in Slovenskim podjetniškim skladom (SPS) pripravljen zaradi zagotavljanja najboljše kvalitete ponudnikov izobraževanj in ostalih storitev. Podjetje mora za vpis v katalog najprej izpolniti prijavni obrazec in dokazati svoje strokovne kompetence iz področja. Po uspešni presoji ustreznosti izpolnjenih pogojev presojanega podjetja, seznam navedenih pogojev se nahaja tukaj, se podjetje uvrsti v katalog in je na razpolago za izbor prijaviteljem vavčerja za dvig digitalnih kompetenc.
Z eno vlogo lahko prijavitelj uveljavlja eno ali več usposabljanj (izbranih iz kataloga strokovnjakov), vendar subvencija za vsa izbrana usposabljanja ne sme presegati maksimalnega zneska subvencije (Npr. za posameznega udeleženca iz podjetja je mogoče uveljavljati do 600,00 eurov subvencije, maksimalna zaprošena višina sofinanciranja pa lahko znaša do 9.999,00 eur). Če se prijavitelj in izbrani zunanji izvajalec uspešno dogovorita za sodelovanje, prijavitelj pripravi vlogo na javni poziv. Prijavno vlogo prijavitelj odda prek ePortala SPS. Prijavitelji v roku 15 delovnih dni od oddaje vloge prejme obvestilo o odločitvi o dodelitvi sredstev. V primeru pozitivnega odziva na vlogo je prijavitelj pozvan k podpisu pogodbe, ki jo mora v roku 8 dni od prejema podpisano vrniti Slovenskemu podjetniškemu skladu. Upravičenec mora napoved usposabljanj (na lokaciji in on-line) oddati vsaj pet (5) dni pred pričetkom usposabljanja, sicer izvedba usposabljanja ne bo veljala kot upravičena aktivnost do povračila sredstev. Upravičenec usposabljanja (na lokaciji in on-line) usposabljanje najavi preko povezave https://www.1ka.si/a/280417. Odpoved delavnice je potrebno sporočiti najkasneje 24 ur pred samo izvedbo, na elektronski naslov info@dihslovenia.si. SPS in DIH Slovenije imata možnost, da kadarkoli opravita nenapovedano kontrolo izvedbe napovedanih aktivnosti. Po izvedenem usposabljanju udeleženci izpolnijo Vprašalnik za oceno zadovoljstva z usposabljanjem, vprašalnik je na voljo na sledeči povezavi. Navedena odgovorna oseba naročnika bo pozvana k oddaji kratkega mnenja o izvedenem usposabljanju. Izbrani zunanji izvajalec usposabljanja je zavezan po vsakem izvedenem usposabljanju pripraviti poročilo o izvedenem usposabljanju. Poročilo o usposabljanju je na voljo tukaj. Prijavitelj v roku 5 delovnih dni po končanem usposabljanju na portal DIH Slovenije posreduje:
Na podlagi prejete dokumentacije DIH Slovenije v roku 8 delovnih dni prijavitelju posreduje Obrazec št. 1, potrdilo DIH Slovenije o ustrezno izvedenem usposabljanju v okviru vavčerja za dvig digitalnih kompetenc, ki ga prijavitelj skupaj s preostalimi dokazili odda prek ePortala SPS.
Vavčerski sistem vavčerja za dvig digitalnih kompetenc poteka neprekinjeno od leta 2019. Do danes smo preko vavčerskega sistema prejeli 1.343 vlog za dvig digitalnih kompetenc, odobrili smo jih 915.