Odkrijte DigComp, evropski okvir za digitalne kompetence Skupnega raziskovalnega središča, ki je orodje za izboljšanje digitalnih kompetenc državljanov.
Odkrijte DigComp, evropski okvir za digitalne kompetence Skupnega raziskovalnega središča, ki je orodje za izboljšanje digitalnih kompetenc državljanov.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT), drugo
Metodologije
Joint Research Centre (JRC)
Evropska unija
Slovenščina,Angleščina
EU pobuda
Zelo uspešni,Osebe s 3-10 letnimi delovnimi izkušnjami,Osebe z 10+ leti delovnih izkušenj,Naravni govorci
Evropski okvir za digitalne kompetence državljanov, znan tudi kot DigComp, je orodje za izboljšanje digitalnih kompetenc evropskih državljanov in podpira nacionalne okvire in strategije za digitalne spretnosti.
DigComp, ki je bil prvič objavljen leta 2013, je postal glavna referenčna točka za različne pobude, katerih cilj je izboljšati digitalne kompetence na ravni EU ali nacionalni ravni. Od takrat je bila druga izdaja okvira, DigComp 2.0, posodobljena, da bi vključila novo besedišče in homogene deskriptorje. DigComp, ki ga je razvilo Skupno raziskovalno središče (JRC) Evropske komisije, je nastal kot znanstveni projekt na podlagi posvetovanj in povratnih informacij različnih zainteresiranih strani in oblikovalcev politik s področja izobraževanja in usposabljanja ter industrije. Projekt je nastal v Generalnem direktoratu za izobraževanje in kulturo, nadalje pa se je razvijal v imenu Generalnega direktorata za zaposlovanje, socialne zadeve in vključevanje.
DigComp ima osrednjo vlogo pri doseganju ambicioznih ciljev EU, določenih v okviru digitalnega desetletja in kompasa, v zvezi z digitalnim izpopolnjevanjem celotnega prebivalstva - 80 % državljanov EU naj bi imelo do leta 2030 osnovne digitalne spretnosti.
DigComp opredeljuje več področij kompetenc, med drugim: informacijsko in podatkovno pismenost, komunikacijo in sodelovanje, ustvarjanje digitalnih vsebin, varnost in reševanje problemov. DigComp je od svoje uvedbe izpolnil številne namene za oblikovalce politik, nacionalne vlade ter lokalne in regionalne uprave, pri čemer je informiral o ukrepih, ki so se začeli izvajati v okviru zaposlovanja, izobraževanja in usposabljanja ter vseživljenjskega učenja.
Okvir se uporablja za podporo oblikovanju politik, ki podpirajo krepitev zmogljivosti na področju digitalnih kompetenc, ter pri načrtovanju pobud za izobraževanje in usposabljanje, katerih cilj je izboljšati digitalne spretnosti določene ciljne skupine. DigComp zagotavlja tudi skupni jezik za opredelitev in opis ključnih področij digitalnih kompetenc ter tako ponuja skupno referenco na evropski ravni.
Na podlagi referenčnega konceptualnega modela, objavljenega v DigComp 2.0, je bil leta 2018 objavljen DigComp 2.1, ki predstavlja nadaljnji razvoj okvira. V tej posodobitvi je bilo predstavljenih osem ravni usposobljenosti in primeri uporabe, ki se uporabljajo na področju učenja in zaposlovanja. Poudarek tega novega razvoja je razširitev prvotnih treh ravni strokovne usposobljenosti na natančnejši opis osmih ravni ter predstavitev primerov uporabe teh ravni. Njegov namen je podpreti zainteresirane strani pri nadaljnjem izvajanju DigComp.
Osem ravni znanja je bilo opredeljenih z učnimi rezultati (z uporabo akcijskih glagolov) in po zgledu strukture in besedišča evropskega ogrodja kvalifikacij (EQF). Opis vsake ravni vsebuje znanje, spretnosti in odnose ter predstavlja stopnjo višjo stopnjo pri pridobivanju kompetenc državljanov glede na njihovo kognitivno zahtevnost, zapletenost nalog, ki jih lahko opravijo, in njihovo samostojnost pri opravljanju nalog.
Skupno raziskovalno središče je 22. marca 2022 objavilo novo veliko posodobitev programa DigComp. Ta nova ambiciozna posodobitev (DigComp 2.2) vsebuje več kot 250 novih primerov znanj, spretnosti in odnosov, ki evropskim državljanom pomagajo pri samoocenjevanju, prepoznavanju ponudb za usposabljanje in iskanju zaposlitve.
Cilj nove posodobitve je samozavestno in varno vključevanje državljanov v digitalne tehnologije ob upoštevanju nastajajočih tehnologij, kot so umetna inteligenca (AI), internet stvari (IoT), datafikacija ali novi pojavi, ki izhajajo iz pandemske krize, zaradi katerih so potrebne nove in večje zahteve glede digitalne usposobljenosti državljanov in delavcev.
Nova publikacija podaja tudi pregled obstoječega referenčnega gradiva za DigComp, ki združuje predhodno izdane publikacije in reference.