Petletni načrt za spodbujanje razvoja znanj in spretnosti, prilagojenih prihodnosti, za državljane in podjetja v Evropi.
Petletni načrt za spodbujanje razvoja znanj in spretnosti, prilagojenih prihodnosti, za državljane in podjetja v Evropi.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Evropska agenda spretnosti je petletni načrt Evropske unije, ki temelji na desetih ukrepih, določenih v predhodni agendi Evropske komisije za spretnosti iz leta 2016. Cilj načrta na visoki ravni je opremiti posameznike in podjetja z digitalnimi spretnostmi, potrebnimi za življenje in delo.
Evropska agenda spretnosti dopolnjuje evropsko digitalno strategijo, strategijo za MSP (mala in srednje velika podjetja) ter obstaja v okviru načrta za oživitev gospodarstva v Evropi. Načrt ima več glavnih ciljev: okrepiti trajnostno konkurenčnost ter prispevati k ciljem in ambicijam evropskega zelenega dogovora, povečati socialno pravičnost in enakost z izvajanjem prvega načela evropskega stebra socialnih pravic, tj. dostop do izobraževanja, usposabljanja in vseživljenjskega učenja za vse, ter izboljšati splošno odpornost in sposobnost državljanov in podjetij, da se odzovejo na krize.
V okviru evropskega programa znanj in spretnosti je načrtovanih 12 ukrepov, ki so razdeljeni na štiri glavne teme
Evropska agenda znanj in spretnosti predlaga 12 novih ukrepov, katerih cilj je mobilizirati zainteresirane strani ter odpraviti vrzel v digitalnih spretnostih za državljane in podjetja. Ti ukrepi vključujejo:
Program znanj in spretnosti določa cilje za leto 2025, ki temeljijo na vnaprej določenih kazalnikih, kot je povečanje udeležbe mlajših odraslih, iskalcev zaposlitve ter oseb z malo izkušnjami in nižjimi kvalifikacijami. Evropska komisija namerava začeti izvajati 540 milijonov programov izobraževanja odraslih in dejavnosti usposabljanja, od tega 60 milijonov za odrasle z nižjimi kvalifikacijami ter še 40 milijonov za brezposelne in iskalce zaposlitve. Ukrepi, ki se izvajajo v okviru evropskega programa znanj in spretnosti, podpirajo tudi večje cilje do leta 2030, določene v digitalnem desetletju (tj. zagotoviti, da ima 80 % državljanov vsaj osnovne digitalne spretnosti), saj naj bi se skupno število odraslih, ki imajo osnovne digitalne spretnosti, povečalo na 230 milijonov.