O novici
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Več kot 70 predstavnikov podjetij, javnih organov, akademskih krogov, združenj IKT in nevladnih organizacij se je zbralo na Digitalni skupščini v Toulousu, da bi poiskali rešitve za vse večjo vrzel v digitalnem znanju v Evropi. Strinjali so se, da se bo EU le s čezmejnim in medpodročnim sodelovanjem približala ciljem digitalnega desetletja, da bo do leta 2030 imela 20 milijonov strokovnjakov na področju IKT, pri čemer se bo povečala konvergenca med spoloma, 80 % prebivalstva EU pa bo imelo vsaj osnovna digitalna znanja.
V prvem panelu je bil poudarjen pomen usposabljanja in ohranjanja kvalificiranih delavcev. Aniss Gaaya iz podjetja Airbus je predstavil primer priložnosti za prekvalifikacijo zaposlenih v njegovem podjetju. Opisal je, kako je Airbus v zadnjih treh letih več kot 1000 zaposlenih usposobil za podatkovno znanost. Da bi bile podobne pobude uspešne, je moralo podjetje najprej razumeti potrebe po znanju in spretnostih ter prihodnje poklicne profile.
Josef Lannemyr iz švedske agencije za gospodarsko in regionalno rast je pozval k večjemu številu strokovnjakov s kombiniranimi znanji iz tradicionalnih disciplin in digitalnih tehnologij (zdravnik s specializacijo na področju umetne inteligence, pravnik z znanji s področja kibernetske varnosti itd.). To novo povpraševanje po kombiniranih profilih zahteva prehod na bolj multidisciplinarne akademske programe. Vendar po mnenju Roberta Giovannonija z Univerze v Pisi izobraževalni sistem trenutno ne more zagotoviti več diplomantov, ki bi zadostili povpraševanju na trgu dela. K povečanju števila digitalnih strokovnjakov bi lahko pripomogli prožnejši modularni programi, ki združujejo akademsko usposabljanje in izkušnje na delovnem mestu (krajši tečaji usposabljanja).
Po končani razpravi so udeleženci delavnice v manjših skupinah razpravljali o izzivih in možnih rešitvah. Nekateri predlogi udeležencev so bili:
- Spodbujanje digitalne kulture v organizaciji, da bi pritegnili in obdržali kompetentno osebje
- Uvedite inovacije na področju izobraževanja in zaposlenim ponudite pogodbe o delu in študiju
- odpravite stereotipe v šolah, družinah in medijih, da bi zmanjšali vrzel med spoloma na področju tehnologije
- ozaveščajte in motivirajte ljudi, da se usposabljajo, da bi zagotovili digitalno vključenost
- Sodelujte v obstoječih skupinah in s podobno mislečimi partnerji ter si izmenjajte dobre prakse
- Zaposleni, delodajalci in vlada bi morali sredstva usmeriti v ustrezne programe
Več informacij o konkretnih rešitvah najdete na tej digitalni plošči.
Drugi panel je govoril o strateški avtonomiji EU na področju tehnologije ter o potrebi po ohranjanju in privabljanju nadarjenih ljudi v Evropo. Poslanka Evropskega parlamenta Lina Gálvez Muñoz je opozorila na vrzel med spoloma na področju tehnologije in pozvala k vzornim ukrepom, ki bi dekleta spodbudili k študiju in zaposlitvi na področju IKT. Samia Ghozlane z univerze Grande Ecole de Numerique je dodala, da je treba ženskam in dekletom pojasniti, da gre pri digitalnih poklicih za ustvarjanje nečesa pomembnega z družbenim učinkom.
Mário Lelovský iz slovaške nacionalne koalicije za digitalne spretnosti in delovna mesta je govoril o pomenu političnega vodstva in pripravljenosti za sodelovanje na nacionalni ravni (akademska sfera, podjetja in vlada). Omenil je tudi pomen digitalnih strokovnjakov pri prihodnji obnovi Ukrajine.
Če želite izvedeti več podrobnosti o rezultatih delavnice, je zdaj na voljo celotno podrobno poročilo. Rezultati bodo prispevali k posvetovanju z zainteresiranimi stranmi v okviru tekočega strukturiranega dialoga o digitalnih spretnostih in izobraževanju, katerega namen je ponuditi prihodnja priporočila.
Oglejte si posnetek delavnice tukaj. Fotografije z delavnice so na voljo tukaj.