O novici
Digitalna tehnologija/specializacija
Razvoj programske opreme,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Evropska komisijaje 18. aprila v okviru evropskega leta znanj in spretnosti sprejela dva predloga za podporo razvoju digitalnih znanj in spretnosti med evropskimi državljani. Predlogi obravnavajo pomanjkanje vsevladnega pristopa k digitalnemu izobraževanju in usposabljanju ter težave pri zagotavljanju potrebnih digitalnih znanj in spretnosti.
V prvem predlogu, tj. priporočilu Sveta o ključnih omogočitvenih dejavnikih za uspešno digitalno izobraževanje in usposabljanje, so države članice pozvane, naj zagotovijo splošen dostop do visokokakovostnega digitalnega izobraževanja in usposabljanja ter odpravijo digitalni razkorak, ki je zaradi pandemije COVID-19 postal še očitnejši. Predlaga okvir za naložbe, upravljanje in usposabljanje učiteljev, da bi dosegli učinkovito in vključujoče digitalno izobraževanje.
„V teh predlogih je poudarjeno, da morajo imeti vsi po vsej Evropi dostop do digitalnega izobraževanja. Storiti moramo veliko več na področju digitalnih znanj in spretnosti ter jih obravnavati enako kot branje in pisanje. Cilj je doseči, da bo do leta 2030 vsaj 80 % vseh odraslih z osnovnimi digitalnimi znanji in spretnostmi ter 20 milijonov zaposlenih strokovnjakov za IKT, vključno z veliko več ženskami.“ Margrethe Vestager, izvršna podpredsednica za Evropo, pripravljeno na digitalno dobo.
Drugi predlog, tj. priporočilo Sveta o izboljšanju zagotavljanja digitalnih znanj in spretnosti v izobraževanju in usposabljanju, obravnava različne ravni digitalnih znanj in spretnosti v različnih segmentih prebivalstva ter zmožnost nacionalnih sistemov izobraževanja in usposabljanja, da obravnavajo te razlike. Države članice poziva, naj na vseh ravneh izobraževanja in usposabljanja usklajeno zagotavljajo digitalna znanja in spretnosti ter določijo postopne cilje in ciljno usmerjene ukrepe za posebne prednostne ali težko dosegljive skupine.
„Evropa, pripravljena na digitalno dobo, mora prevzeti vodilno vlogo ne le na področju tehnologije, temveč tudi na področju izobraževanja. Naši sistemi izobraževanja in usposabljanja morajo izkoristiti priložnosti, ki jih ponuja digitalna doba, ter učeče se opolnomočiti s kompetencami in spretnostmi, ki jih potrebujejo za uspeh v sedanjosti in prihodnosti. Učinkoviteje se moramo odzvati na povečane potrebe po digitalnih znanjih in spretnostih za učenje, življenje in trg dela. Margaritis Schinas, podpredsednik za spodbujanje evropskega načina življenja
Kako bo to delovalo?
V podporo izvajanju teh predlogov bo Komisija z instrumenti EU, kot je instrument za tehnično podporo, olajšala vzajemno učenje in izmenjave med državami članicami in deležniki. Komisija bo spodbujala tudi digitalno izobraževanje ter znanja in spretnosti s sodelovanjem v okviru evropskega vozlišča za digitalno izobraževanje in s programi financiranja EU. Ključni ukrep Komisije bo olajšati priznavanje certificiranja digitalnih znanj in spretnosti s pilotnim projektom. Pilotni projekt se bo izvajal skupaj z več državami članicami, končno evropsko potrdilo o digitalnih znanjih in spretnostih pa bo uvedeno leta 2024 na podlagi rezultatov pilotnega projekta in študije izvedljivosti.
Na splošno so predlogi usklajeni z digitalnim desetletjem, katerega cilj je zagotoviti, da bo imelo 80 % odraslih vsaj osnovna digitalna znanja in spretnosti ter da bo do leta 2030 v EU zaposlenih 20 milijonov strokovnjakov za IKT. Predlogi so tudi v skladu z evropskimi digitalnimi pravicami ter načeli solidarnosti in vključevanja, ki določajo, da bi moral imeti vsakdo dostop do interneta ter digitalnih znanj in spretnosti, pri čemer nihče ne sme biti zapostavljen.
„Naše sodelovanje z državami članicami EU v okviru akcijskega načrta za digitalno izobraževanje se je izkazalo za koristno pri opozarjanju na naše slabosti in iskanju rešitev. Digitalni razkorak ostaja na naših ozemljih in v naših družbah. Današnji predlogi razkrivajo našo vizijo vključujočega in visokokakovostnega digitalnega izobraževanja. Prepričan sem, da bodo države članice, šole in ustanove za usposabljanje, učitelji, starši in učenci združili moči in uresničili našo vizijo.“ Marija Gabriel, komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mlade
Za več informacij
Več o pozivih Komisije k izboljšanju digitalnega izobraževanja in zagotavljanju digitalnih znanj in spretnosti.
© Evropska unija, 2023