Evropska komisija je objavila letno poročilo o razvoju izobraževanja in usposabljanja v EU in državah članicah (Education and Training Monitor 2021), v katerem posebno pozornost namenja digitalnemu izobraževanju in digitalnim spretnostim.
Evropska komisija je objavila letno poročilo o razvoju izobraževanja in usposabljanja v EU in državah članicah (Education and Training Monitor 2021), v katerem posebno pozornost namenja digitalnemu izobraževanju in digitalnim spretnostim.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno
Evropska unija
EU pobuda
Evropska komisija je danes objavila letno poročilo o razvoju izobraževanja in usposabljanja v EU in državah članicah, ki je izšlo leta 2021.
V Monitorju, ki ga je na četrtem evropskem vrhu o izobraževanju predstavila evropska komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mladino Mariya Gabriel, je analizirano poučevanje in učenje v digitalni dobi, obravnavani so dogodki iz preteklega leta, obravnavan je pomen digitalnih rešitev za poučevanje in učenje, pri čemer je poudarek na pomanjkljivostih, ki so se pojavile v letu 2020.
Monitor ocenjuje, kako v državah članicah kljub naložbam v infrastrukturo za izobraževanje še vedno obstajajo velike razlike, ko gre za uporabo tehnologije pri poučevanju. 15 % generacije, ki bi jo opredelili kot digitalne domorodce, nima osnovnih digitalnih spretnosti, velike težave pa izražajo tudi gimnazijski učitelji v državah EU. Podatki OECD kažejo, da so le redko deležni usposabljanja o uporabi informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) pri poučevanju in da učitelji izražajo veliko potrebo po strokovnem razvoju na področju uporabe veščin IKT pri poučevanju.
Izdaja za leto 2021 se osredotoča zlasti na dobro počutje v izobraževanju in vsebuje pregled, kako bo instrument za oživitev gospodarstva in odpornost podpiral posodobitev sistemov izobraževanja in usposabljanja v EU. Ob priznavanju, da ustrezne naložbe v izobraževanje prispevajo h gospodarski rasti in socialni vključenosti, so države članice EU v preteklem letu po najnovejših podatkih Monitorja ohranile javno porabo za izobraževanje na ravni približno 10 % celotne javne porabe, vendar si je treba za dosego zadovoljivega rezultata še naprej prizadevati.
V tej smeri je politična agenda EU še naprej osredotočena na izobraževanje in zlasti na digitalne spretnosti: med pobudami, odobrenimi v tej smeri, je Komisija sprejela tudi nov akcijski načrt za digitalno izobraževanje, ki odraža izkušnje, pridobljene iz krize zaradi koronavirusa, in pripravlja načrt za visoko učinkovit digitalni izobraževalni ekosistem z izboljšanimi digitalnimi kompetencami za digitalno preobrazbo.
Monitor izobraževanja in usposabljanja vsako leto analizira glavne izzive za evropske izobraževalne sisteme in predstavlja politike, s katerimi se lahko ti bolje odzivajo na potrebe družbe in trga dela. Poročilo vsebuje primerjavo med državami in 27 poglobljenih poročil o državah.
Monitor vključuje številne vire in publikacije:
Ti viri so na voljo v angleščini in ustreznih nacionalnih jezikih v dostopni html obliki na spletišču Urada za publikacije Evropske unije.