Digitalna preobrazba je ključnega pomena za podjetja, da ne le konkurirajo, temveč tudi preživijo. Če vodstva podjetij ne morejo jasno opredeliti, kaj je digitalna preobrazba, in uskladiti poslovanja z določeno strategijo, ne morejo pričakovati, da bodo podjetja pri digitalni preobrazbi uspešna.
Digitalno inovacijsko stičišče (DIH) Slovenije, ki je osrednja nacionalna točka za zagotavljanje, povezovanje in podporo pri digitalni preobrazbi podjetij, je v sodelovanju s Fakulteto za organizacijske vede UM pripravilo analizo digitalne zrelosti domačih podjetij. Od več kot 1.000 podjetij, ki so rešila večslojni vprašalnik, se je glede na trenutno stanje digitalne zrelosti 558 podjetij uvrstilo v razred »zaostajamo«, 136 v razred »začetne stopnje digitalizacije«, 347 v razred »napredna stopnja digitalizacije«, le 45 pa v razred »digitalni zmagovalci«. Najočitnejši trend je, da večje kot je podjetje, boljšo oceno digitalne zrelosti je doseglo.
Takole nam je pojasnila Katja Mohar Bastar, direktorica DIH Slovenije: »Pri svojem delu v zadnjih letih smo na DIH Slovenije spoznali, da se težave lahko pojavijo predvsem zato, ker podjetja ne raziščejo trga v zadovoljivi meri in izberejo neprimernega ponudnika IT-storitev, ki jih »zaklene« v svoje storitve, za popravke in prilagoditve pa želi vedno več sredstev, kot jih namenja naročnik, za katerega je digitalizacija le razvojni proces.« Naročnik pogosto tudi ne zna dobro oblikovat specifikacije in je zato nemočen proti ponudnikom. Imamo pa tudi podjetja, ki so zgledi oz. primeri dobrih praks. In kaj ta delajo prav? Predvsem to, da so se procesa digitalizacije lotila ciljno usmerjeno.«
V DIH Slovenije ugotavljajo še, da podjetja vlagajo premalo časa za načrtovanje procesa digitalizacije in se odločijo za nakup storitev, ki na koncu ne dosegajo njihovih pričakovanj.
Domači strokovnjaki izpostavljajo tudi pomanjkanje zavedanja, da je vlaganje v digitalizacijo in tehnologijo zaradi hitrega razvoja zadnje nenehni proces. Čeprav gre za relativno velike naložbe v IT-sisteme in rešitve, podjetja premalo pozornosti namenijo prilagoditvi dejanskim potrebam in kompetencam zaposlenih. Skrbi tudi pomanjkanje kompetenc pri kadru, zato digitalizacija »pade vslabo luč« pri vodstvu, kar privede do upada interesa za nadaljnjo naložbe na področju digitalizacije poslovanja in digitalne preobrazbe.
Celoten članek je na voljo na Monitor.si.