Evropska komisija je objavila sklop etičnih smernic za izobraževalce o uporabi umetne inteligence in podatkov v izobraževanju.
Evropska komisija je objavila sklop etičnih smernic za izobraževalce o uporabi umetne inteligence in podatkov v izobraževanju.
Umetna inteligenca
Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Sistemi umetne inteligence so postali običajni v našem vsakdanjem življenju. Ključnega pomena je, da bolje poznamo njihove učinke na svet okoli nas, zlasti na izobraževanje in usposabljanje, saj se še naprej spreminjajo.
Temeljno znanje o umetni inteligenci in uporabi podatkov je potrebno, da bi lahko izobraževalci in učenci pozitivno, kritično in etično sodelovali s to tehnologijo ter v celoti uresničili njene obete glede na hitro naraščanje njene uporabe.
V tem kontekstu je Evropska komisija 25. oktobra objavila sklop etičnih smernic za izobraževalce o uporabi umetne inteligence in podatkov v izobraževanju. Te smernice so ukrep v okviru akcijskega načrta za digitalno izobraževanje za obdobje 2021-2027.
Razblinjajo pogoste in razširjene napačne predstave o umetni inteligenci, ki bi lahko zavajale ljudi in vzbujale zaskrbljenost glede njene uporabe, zlasti v izobraževanju.
Priporočila, ki so namenjena osnovnošolskim in srednješolskim učiteljem, lahko kljub temu uporabijo učitelji, ki imajo malo ali nič strokovnega znanja s področja digitalnega izobraževanja.
Pedagogom in vodstvom šol so na voljo praktične smernice, kako učinkovito vključiti uporabo umetne inteligence in podatkov v šolske učne načrte, hkrati pa obravnavajo tudi etične vidike in potrebe, ki so podlaga za te smernice.
Smernice ponujajo tudi predloge, kako povečati ozaveščenost in vključiti skupnost v razpravo o razvijanju veščin za etično uporabo UI in podatkov med učitelji in vzgojitelji.
Odkrijte informativni list in infografiko.
Celotno poročilo preberite tukaj.