O novici
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
29. in 30. aprila se je zadnjič sestalo plenarno zasedanje konference o prihodnosti Evrope, na katerem je bilo podprtih 49 podrobnih predlogov o številnih temah, od podnebnih sprememb do zdravja, migracij in EU po svetu.
S tem se je zaključila enoletna pot razprav, razmislekov in sodelovanja ljudi iz vse Evrope o tem, v kakšni Evropi želijo živeti. Zaradi ruske vojaške agresije in evropskega leta mladih 2022 je dan Evrope 2022 še toliko pomembnejši, da utrdi zavezanost EU miru, enotnosti z Ukrajino in zagovarja univerzalne vrednote ter izpostavi glasove mladih po vsej Evropi.
Ob dnevu Evrope so institucije EU odprle svoja vrata tako na spletu kot na kraju samem v državah članicah in po vsem svetu. Ljudje so imeli priložnost obiskati institucije, in sicer 7. maja v Bruslju, 9. maja v Luksemburgu in 15. maja v Strasbourgu. Poleg tega bodo obiskovalci lahko institucije EU obiskali tudi virtualno. Vse informacije o dnevu Evrope 2022 so na voljo na medinstitucionalni platformi, namenjeni dnevu Evrope, in v informativnem listu.
9. maja v Strasbourgu, na obletnico Schumanove deklaracije, je bilo predsednikom Evropskega parlamenta, Sveta in Komisije predloženo poročilo, v katerem so predstavljeni rezultati konference.
Predlogi za digitalne spretnosti in pismenost v tem poročilu konference vključujejo zagotavljanje, da imajo lahko vsi evropski državljani koristi od digitalizacije, tako da se jim omogočijo digitalne spretnosti in priložnosti z ukrepi, kot so zagotavljanje dostopa do formalnega in neformalnega usposabljanja in izobraževanja na področju digitalne pismenosti in spretnosti v vseh življenjskih obdobjih in v šolskih učnih načrtih, pri čemer je treba posebno pozornost nameniti vključevanju ranljivih skupin in starejših. Tudi z zagotavljanjem zdrave uporabe interneta s spodbujanjem izvajanja usposabljanja za digitalne spretnosti za vse starostne skupine s standardiziranimi programi in učnimi načrti. Nazadnje z uvedbo certifikata EU za digitalne spretnosti v šolah, ki bo pomagal pripraviti mlade na prihodnjo zaposlitev.
EU in države članice bi morale razviti tudi izobraževanje za prihodnost in vseživljenjsko učenje v skladu s pravico do brezplačnega usposabljanja na delovnem mestu. Poročilo tudi priporoča, da bi lahko digitalne spretnosti mladih okrepili s certificiranjem na ravni EU, ki bi jih pripravilo na prihodnjo zaposlitev.
© European Union, 2022