Evropska komisija je sprejela dva predloga za podporo izpopolnjevanju in preusposabljanju Evropejcev: mikrokrediti in individualni učni računi.
Evropska komisija je sprejela dva predloga za podporo izpopolnjevanju in preusposabljanju Evropejcev: mikrokrediti in individualni učni računi.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Kako lahko Evropa doseže cilje digitalnega desetletja na področju digitalnih spretnosti ob upoštevanju dejstva, da usposabljanje, zlasti za ljudi, ki so že končali osnovno izobraževanje, pogosto zahteva preveč časa in finančnih sredstev ter zato ni dostopno vsem?
To je vprašanje, na katerem temeljita dva nova predloga, ki ju je Evropska komisija sprejela 10. decembra: da bi rešili to vprašanje in zagotovili, da bodo Evropejci lahko izpopolnjevali svoje digitalne (in ne le) kompetence in da jih bodo lahko hkrati tudi potrjevali, bosta danes sprejeta predloga o individualnih učnih računih (ILA) in o mikrokredentih pomagala rešiti te izzive z odprtjem več možnosti za iskanje ponudbe za učenje in zaposlitev. Kaj pa sta individualni učni račun in mikrokrediti?
ILA so virtualne denarnice z znanji in spretnostmi, ki jih vzpostavijo nacionalni organi za vsako delovno sposobno osebo. To vključuje zaposlene, samozaposlene, tiste, ki opravljajo netipične oblike dela, ter brezposelne in osebe zunaj delovne sile.
Nacionalni organi bi v okviru predloga zagotovili ustrezno letno zagotavljanje individualnih pravic do usposabljanja na teh računih, pri čemer bi bili višji zneski namenjeni ljudem, ki usposabljanje najbolj potrebujejo. Ljudje bi lahko te pravice kopičili in jih uporabljali skozi celotno poklicno pot. To bi ljudem omogočilo, da začnejo daljše ali dražje usposabljanje ali da se usposabljajo, da bi posodobili ali dopolnili svoje znanje in spretnosti ter se odzvali na nove potrebe po znanju in spretnostih na trgu dela.
Mikro-potrdila potrjujejo učne rezultate po manjši učni izkušnji (npr. kratkem tečaju ali usposabljanju). Ponujajo prilagodljiv in ciljno usmerjen način za pomoč ljudem pri razvijanju znanja, spretnosti in kompetenc, ki jih potrebujejo za svoj osebni in poklicni razvoj.
Mikro-potrdila se že pogosto uporabljajo v številnih sektorjih izobraževanja in usposabljanja, poklicih in na trgih dela. Cilj predloga Komisije je vzpostaviti evropski pristop, ki bo vseboval skupno opredelitev mikrokredita, zagotavljal skupne standarde in izboljšal čezmejno priznavanje. Mikro-potrdila lahko podpirajo ciljno usmerjeno, prožno izpopolnjevanje in preusposabljanje za izpolnjevanje novih in nastajajočih potreb v družbi in na trgu dela. Glede na njihovo prilagodljivost jih lahko oblikujejo in zagotavljajo različni ponudniki v različnih okoljih.
Mikro-potrdila se lahko uporabljajo kot del ciljno usmerjenih ukrepov za podporo aktivaciji in vključevanju na trgu dela: namenjena so vsem, ne glede na starost, zaposlitev ali stopnjo izobrazbe.
Predlog Komisije si prizadeva, da bi mikropriznanja delovala v različnih institucijah, podjetjih, sektorjih in na različnih mejah.
V ta namen bi se morale države članice dogovoriti o:
Cilj je zagotoviti, da so mikro-potrdila visokokakovostna in izdana na pregleden način, da se okrepi zaupanje v to, kar potrjujejo. To naj bi podprlo uporabo mikro-potrdil s strani učencev, delavcev in iskalcev zaposlitve, ki imajo lahko od njih koristi. Predlog uvaja tudi priporočila o mikro-potrdilih v politikah izobraževanja in usposabljanja ter na trgih dela. To bi moralo ljudem omogočiti učenje novih ali dodatnih spretnosti na prilagojen način, ki bi bil vključujoč za vse. Evropski pristop k mikro-potrdilom je ključna vodilna pobuda za vzpostavitev evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025. Lahko so del učne ponudbe, vključene v individualno učenje.