Digitalne veščine
Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Evropska komisija je 19. oktobra objavila končno poročilo strokovne skupine za naložbe v kakovost izobraževanja in usposabljanja z naslovom "Vlaganje v našo prihodnost: naložbe v kakovost izobraževanja in usposabljanja".
Da bi spodbudili pozitivne spremembe v Evropski uniji, se o teh nacionalnih praksah in reformah izobraževalnih politik pogosto razpravlja v okviru strateškega okvira evropskega izobraževalnega prostora prek delovnih skupin EEA.
„Vsem mladim Evropejcem moramo zagotoviti najboljše možno izobraževanje. Spodbujanje kakovostnih naložb v izobraževanje in usposabljanje je ključna politična prednostna naloga Evropske unije in je bistvenega pomena za vzpostavitev evropskega izobraževalnega prostora do leta 2025. Ugotovitve tega poročila bodo podlaga za naše delo v Komisiji, mi pa bomo še naprej spodbujali pravo kulturo vrednotenja politik v državah članicah, da bi podprli kakovostne naložbe v izobraževanje in usposabljanje ter čim bolje izkoristili sredstva, ki jih imamo na voljo." Mariya Gabriel, komisarka za inovacije, raziskave, kulturo, izobraževanje in mladino.
Komisija bo pred koncem leta uvedla novo pobudo, s katero bo državam članicam dala na voljo prilagodljiva, vendar ciljno usmerjena orodja, metode in strokovno znanje, da bi jim pomagala pri vrednotenju njihovih izobraževalnih politik. To bo storila v okviru izboljšanja kakovosti naložb v izobraževanje in usposabljanje v EU.
Poročilo strokovnjakov se osredotoča na najučinkovitejše načine dodeljevanja javnih sredstev na štirih glavnih področjih izdatkov v EU za izobraževanje in usposabljanje: učitelji in vodje usposabljanja, izobraževalna infrastruktura, digitalno učenje ter pravičnost in vključenost.
V nacionalnih okvirih skupina strokovnjakov ugotavlja obetavne pristope na področju izobraževanja in usposabljanja, ki lahko služijo kot vzor vladam in izobraževalnim ustanovam po vsej EU. Ti vključujejo programe individualnega in vrstniškega učenja, programe gradnje in prenove šol za izboljšanje kakovosti prostorov ter kakovostno predšolsko vzgojo in varstvo.
V poročilu so opredeljeni tudi izzivi, ki jih je treba premagati, da bi povečali učinkovitost in uspešnost porabe, in katere skupne strategije bi lahko bile koristne, kot sta pomanjkanje zanesljivih podatkov o tem, kako usmerjene naložbe vplivajo na dejanske učne rezultate, in potreba po temeljitejšem vrednotenju splošnih nacionalnih izobraževalnih politik.
Preberite več informacij in sporočilo za javnost.