O novici
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Smernice vključujejo vpogled v teme, praktične nasvete, načrte dejavnosti in priporočila, temelječa na dobrih praksah s področja digitalne pismenosti in izobraževanja. Njihov namen je ustvariti širše razumevanje digitalne pismenosti, spodbujati odgovorno in varno uporabo digitalnih tehnologij ter spodbujati boljšo javno ozaveščenost in znanje o dezinformacijah. Namenjene so osnovnošolskim in ostalim učiteljem pri različnih predmetih ter z različnimi stopnjami izkušenj in znanja na tem področju.
Cilj smernic je, da bi učenci prepoznali dezinformacije, sovražni govor na spletu in se zavedali, da ima digitalni svet tudi veliko pasti.
Komu so smernice namenjene?
Različnim učiteljem in izobraževalcem, prvenstveno pa učiteljem/izobraževalcem v osnovnih in srednjih šolah. Kjer je mogoče, so nasveti podani ločeno glede na ciljno skupino. Pojma „izobraževalci“ in „učilnica“ se uporabljata v širokem smislu. Nekatere vsebine so lahko koristne tudi za starše in/ali člane skupnosti ter se lahko uporabljajo za neformalno in priložnostno učenje.
Smernice vsebujejo konkretne, praktične napotke za učitelje/izobraževalce. Ne vsebujejo predpisov ali aksiomov, ampak so namenjene praktični podpori poučevanju v učilnicah in podobnih izobraževalnih okoljih. V njih boste našli vse od jasnih razlag tehničnih konceptov prek praktičnih vaj za preverjanje dejstev, ki se lahko izvajajo v razredu, do informacij o načinih, kako spodbujati dobre spletne navade in ocenjevati učence. Zaradi hitro spreminjajoče se narave tehnologije ter vedno novih možnosti digitalne komunikacije in medijev ni vselej enostavno zagotoviti smernic za spodbujanje digitalne pismenosti in boj proti dezinformacijam. Te smernice ne ponujajo rešitev za vse težave, s katerimi se lahko srečate v učilnici, ampak so osredotočene na naslednje cilje izobraževanja in usposabljanja:
1. zagotavljanje vpogleda in koristnega znanja o dinamiki in pojavnih oblikah dezinformacij ter glavnih značilnostih verodostojnih informacij;
2. spodbujanje razumevanja načina, kako je mogoče doseči digitalno pismenost;
3. izmenjavo informacij o načinu, kako kritično in odgovorno uporabljati digitalne tehnologije;
4. zagotavljanje vpogleda v načine, kako oceniti kompetence učencev na področju digitalne pismenosti.