Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Ta teden se je z uradno razglasitvijo in podelitvijo nagrad zaključila četrta izdaja Evropskih nagrad za digitalne spretnosti: Žirija, ki jo je sestavljalo pet strokovnjakov za digitalne spretnosti z različnih področij, je izbrala šest izjemnih projektov.
Ekipa platforme za digitalne spretnosti in delovna mesta je predhodno ocenila 330 prejetih prijav na podlagi meril, ki so bila objavljena v smernicah za podelitev nagrad: vpliv, trajnost in razširljivost, vključenost in dostopnost ter inovativnost in izvirnost. Ekipa platforme je predhodno ocenila tudi jasnost predstavitve prijav ter učinek njihovih ukrepov za ozaveščanje in komuniciranje - odličen projekt ni preveč koristen, če ne doseže svoje ciljne javnosti.
Nazadnje je bilo 28 projektov vnaprej izbranih kot finalisti v petih nagradnih kategorijah, člani žirije pa so morali izbrati zmagovalce. Kakovost prijav je bila zelo visoka, žirija pa je imela zaradi raznolikosti projektov veliko dela, vendar so bile na zaključnem sestanku ideje jasne. V kategoriji Izobraževanje je prišlo do neodločenega izida: tam se je žirija odločila nagraditi dva projekta zelo različnega obsega, da bi bilo bolj vidno, kako lahko operacije različnega obsega in proračuna dosežejo pomembne cilje pri izobraževanju Evropejcev na področju digitalnih spretnosti.
Alice je magistrirala iz javnega prava na Parizu II in javnih zadev na Sciences Po Paris. Sedem let je bila namestnica direktorja oddelka za izobraževanje inštituta Montaigne, ki si je prizadeval za preprečevanje šolskega neuspeha v prikrajšanih soseskah. Je avtorica knjige Au service de l'instruction pour tous, študije o izobraževanju prikrajšane mladine. Od leta 2019 vodi nevladno organizacijo SQUARE, ki se ukvarja s spodbujanjem kritičnega mišljenja in bojem proti dezinformacijam med prikrajšano mladino.
Keith Quille je višji predavatelj na šoli za podjetniško računalništvo in digitalno preobrazbo na Tehnični univerzi v Dublinu. Keith je bil pred kratkim strokovnjak pri pripravi smernic Evropske komisije o uporabi umetne inteligence in podatkov v izobraževanju in usposabljanju, njegov doktorat pa se je nanašal na uporabo umetne inteligence za napovedovanje učencev, pri katerih obstaja tveganje, da ne bodo uspešno opravili začetnega tečaja programiranja ali ga bodo opustili. Vse Keithove raziskave in dejavnosti se nanašajo na raziskovanje računalniškega izobraževanja in informiranje o računalništvu od osnovne do tretje stopnje. Keith sodeluje pri razvoju nacionalnih formalnih učnih načrtov na osnovni ravni. Keith je bil sopredsedujoči pri ITiCSE 2022 (ACM).
Stefano Kluzer, ekonomist (Univerza Bocconi, Milano), ki je doktoriral na oddelku za informacijske sisteme na London School of Economics, se ukvarja s politično usmerjenimi raziskavami in svetovanjem na področju informacijske družbe, e-uprave, razvoja digitalnih kompetenc in vključevanja na regionalni (Emilija Romanja), nacionalni (Italija) in evropski ravni (Skupni raziskovalni center Sevilla in različni projekti, ki jih financira EU). V zadnjih letih se je kot soavtor različnih študijskih poročil osredotočil na razvoj in izvajanje evropskega okvira digitalnih kompetenc (DigComp): DigComp into Action Guide, DigComp at Work, poročila DigCompSAT in najnovejše različice okvira DigComp 2.2 update.
Veronica je strokovnjakinja z več kot 17-letnimi izkušnjami, ki se intenzivno ukvarja s področjem izobraževanja, politike in novih tehnologij.
Sodelovala je pri različnih mednarodnih pobudah, od raziskav do javne politike, krepitve zmogljivosti ali vodenja projektov, pri čemer je zagotavljala strokovno znanje za različne zainteresirane strani, kot so Svet Evrope, agencije ZN, organi Evropske unije ter številni drugi nacionalni in mednarodni zasebni in javni subjekti.
Njene nedavne dejavnosti vključujejo prispevke k digitalnim politikam, raziskave o družbenem vplivu umetne inteligence in novih tehnologij ter razvoj digitalnih kompetenc za različne strokovnjake. Veronika prihaja iz Romunije, kjer je ustanovila vrsto neprofitnih organizacij, med drugim prvi romunski digitalni think-tank; od leta 2021 vodi vrsto mednarodnih partnerstev, povezanih z digitalno preobrazbo in udeležbo mladih, v imenu estonske nacionalne agencije za Erasmus+ in Evropske solidarnostne enote.
Juliane je ustanovila neprofitno organizacijo Lie Detectors, ki usposablja profesionalne novinarje, da bi otrokom in učiteljem po vsej Evropi pomagali razlikovati dejstva od lažnih informacij na spletu in razumeti, kako deluje etično novinarstvo. Vodi strategijo in razvoj organizacije ter svetuje Evropski komisiji kot članica strokovnih skupin za boj proti dezinformacijam in uvajanje digitalne pismenosti po vsej EU. Juliane zastopa organizacijo Lie Detectors kot članica številnih ocenjevalnih in svetovalnih odborov za medijsko pismenost. Lie Detectors so vlade, EU, EP in OECD na mednarodni ravni navedli kot vzorčno prakso pri spodbujanju novinarske pismenosti in odpornosti na dezinformacije. Juliane je večkrat nagrajena novinarka, ki je v preteklosti pisala za MLex, The Wall Street Journal, Reuters, Newsweek, Spiegel Online, Toronto Globe and Mail in druge, poročala pa je iz Evrope in ZDA ter podsaharske Afrike, Bližnjega vzhoda in Arktike. Diplomirala je na podiplomski šoli za novinarstvo Univerze Columbia v New Yorku.