Na svetovni konferenci ITU o razvoju telekomunikacij, ki je 6. junija potekala v Kigaliju v Ruandi, je bilo predstavljeno poročilo o svetovni povezljivosti 2022.
Na svetovni konferenci ITU o razvoju telekomunikacij, ki je 6. junija potekala v Kigaliju v Ruandi, je bilo predstavljeno poročilo o svetovni povezljivosti 2022.
Digitalne veščine
Vmesno
Evropska unija
Mednarodna pobuda
V enem od poglavij publikacije, katerega avtorice so profesorica Sonia Livingstone, profesorica Ellen Helsper in Dr. Miriam Rahali z LSE, so obravnavane priložnosti in tveganja najbolj povezane generacije - današnjih otrok in mladih - ter prizadevanja, ki so potrebna za dosego popolne digitalne vključenosti.
Uporaba povezljivosti in digitalnih naprav, ki jo poganja vse večja uporaba prelomnih tehnologij, kot sta umetna inteligenca in internet stvari, se po vsem svetu hitro širi. 71 % mladih (starih od 15 do 24 let) redno uporablja internet, kar pomeni, da so največja in najbolj povezana starostna skupina, ki bo verjetno imela koristi od vse bolj digitaliziranega sveta, v katerem so digitalne izkušnje in spretnosti ključnega pomena za prihodnje zaposlitvene možnosti.
Vendar se lahko pozitivne in dolgoročne družbene spremembe zgodijo le, če si vsi deležniki v družbi skupaj prizadevajo za odpravo digitalnega razkoraka na več ravneh. Podatki UNICEF-a in ITU v poročilu kažejo, da ima le 40 % šoloobveznih otrok doma dostop do interneta, pri čemer so razlike med dohodkovnimi skupinami in regijami zelo velike. Na primer, 9 od 10 šoloobveznih otrok v državah z visokimi dohodki ima doma dostop do interneta, medtem ko ga ima v večini držav z nizkimi dohodki manj kot 1 od 5 otrok.
Poudariti je treba tudi, da sam dostop do interneta ne določa vrednosti, ki jo mladi pridobijo z njim. Tudi če bi se sedanje vrzeli v dostopu odpravile, bi lahko način uporabe dostopa še povečal obstoječe socialno-ekonomske neenakosti. Ta druga raven digitalnega razkoraka poudarja ključno vlogo, ki jo imajo te digitalne spretnosti pri uravnavanju tveganj in priložnosti, ki jih prinašata uporaba IKT in digitalno udejstvovanje.
Priložnosti in tveganja digitalne povezave
Za otroke in mlade je vse pomembneje, da bolje razumejo temeljna vprašanja, ki oblikujejo in spodbujajo spletno okolje, s katerim so v stiku. Priložnosti in tveganja gredo običajno z roko v roki - pri čemer večji dostop in višja raven digitalnih spretnosti običajno povzročata večjo izpostavljenost spletnim tveganjem. Glede na razvijajočo se naravo digitalnega okolja je mogoče, da so otroci in mladi izpostavljeni tveganjem, še preden so medijsko pismeni ali postanejo spletno odporni - ali pa ob odsotnosti pravnih, regulativnih in političnih okvirov ter mehanizmov zaščite
Učinkovite pobude za odpravo digitalnega razkoraka
Bistveno je, da se pripravijo in izboljšajo zanesljivi dokazi o dostopu do digitalnih tehnologij, njihovi uporabi, spretnostih in rezultatih otrok in mladih. Mednarodno sodelovanje bo ključno tudi pri zagotavljanju usklajenosti opredelitev in primerljivih metrik, ki omogočajo spremljanje napredka, prepoznavanje težav in izmenjavo najboljših praks.
Vzpostavitev jasnejših in naprednejših metrik za spremljanje digitalne vključenosti bi vsekakor pripomogla k odpravljanju ovir in zapolnjevanju vrzeli. Na primer, posamezne priložnosti za otroke in mlade so v primerjavi z dostopom gospodinjstev do interneta slabo dokumentirane (zlasti v razčlenjeni obliki). Poleg tega je malo dokazov in podatkov o kakovosti digitalnih izkušenj in rezultatov, vključno s spletnimi priložnostmi in tveganji izključenosti, ki izhajajo iz interneta. Na tem področju sta dve ključni pobudi: Global Kids Online, ki pripravlja ključne metrike za dostop, dejavnosti, tveganja in varnost (zdaj jih je sprejela ITU), in projekt ySKILLS, ki je razvil indeks za merjenje digitalnih spretnosti mladih.