Evropska komisija pripravlja dve novi pobudi na področju digitalnega izobraževanja. Predloga sta odraz pristopov in dela akcijskega načrta za digitalno izobraževanje.
Evropska komisija pripravlja dve novi pobudi na področju digitalnega izobraževanja. Predloga sta odraz pristopov in dela akcijskega načrta za digitalno izobraževanje.
Digitalne veščine
Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Pandemija COVID-19 je poudarila pomen razvoja in izvajanja ekosistema, ki zagotavlja dostopno, kakovostno in vključujoče digitalno izobraževanje in usposabljanje.
Raven digitalnih spretnosti je še vedno nizka, digitalni razkorak pa je še vedno prisoten glede na spol, socialno-ekonomsko ozadje ter mestna in podeželska območja. Pandemija je še pospešila povpraševanje po teh spretnostih. Z zagotavljanjem digitalnih spretnosti je povezanih več izzivov. Čeprav je večina držav članic pripravila nacionalne strategije za digitalna znanja in spretnosti, pa na primer še vedno ni rednega spremljanja in ocenjevanja njihovega učinka in napredka. Poleg tega sta povezljivost šol in vključevanje informatike v formalno izobraževanje po vsej Uniji še vedno neenakomerna. Zanimivo je, da se je pred krizo COVID-19 le 39 % učiteljev v EU počutilo pripravljenih na uporabo digitalnih tehnologij pri poučevanju.
V tem kontekstu je Evropska komisija pred kratkim predstavila dve pobudi na področju digitalnega izobraževanja (tj. predloga priporočil Sveta), ki odražata strateške prednostne naloge in pristope akcijskega načrta za digitalno izobraževanje 2021-2027. Obe pobudi bosta odprti za povratne informacije do 16. septembra, Komisija pa ju bo predvidoma sprejela v prvem četrtletju leta 2023.
Namen prve pobude je izboljšati zagotavljanje digitalnih spretnosti v izobraževanju in usposabljanju ter hkrati prispevati k doseganju ciljev EU na področju digitalnih spretnosti. Trenutno le 20 % podjetij zagotavlja usposabljanje svoje delovne sile na področju IKT.
Glavni cilj tega predloga je ponuditi strateški pogled na razvoj digitalnih spretnosti (od osnovnih do naprednih) ter spodbujati kakovosten, vključujoč in usklajen pristop k zagotavljanju digitalnih spretnosti na vseh ravneh izobraževanja in usposabljanja (npr. na osnovni, srednji in višji stopnji, vključno s poklicnim izobraževanjem in usposabljanjem ter izobraževanjem odraslih). Pričakuje se tudi, da bo spodbudil skupni razmislek držav članic o vlogi digitalnih spretnosti in potrebi po usklajenem ukrepanju.
Poleg tega ta pobuda obravnava zastopanost žensk v tem sektorju ter spodbuja ocenjevanje, certificiranje in vzajemno priznavanje digitalnih spretnosti. Njen namen je tudi okrepiti sinergije med sektorjem izobraževanja in usposabljanja z zasebnim sektorjem in civilno družbo.
Druga pobuda, ki jo je predložila Evropska komisija, bo opredelila ključne dejavnike, ki omogočajo učinkovit in vključujoč digitalni izobraževalni ekosistem, ter podprla države članice pri digitalni preobrazbi njihovih sistemov izobraževanja in usposabljanja. Končni cilj je zagotoviti splošni dostop do visokokakovostnega digitalnega izobraževanja in usposabljanja.
V predlogu je priporočenih več ciljno usmerjenih ukrepov, vključno z zagotavljanjem hitre povezljivosti ter strokovnim razvojem učiteljev in vzgojiteljev. Prav tako si prizadeva za spodbujanje tesnejšega dialoga med ustanovami za izobraževanje in usposabljanje ter zainteresiranimi stranmi, hkrati pa podpira krepitev zmogljivosti držav članic.