EIS 2021 poudarja napredna digitalna znanja in spretnosti kot enega od predpogojev za bolj digitalno, zeleno in odporno Evropo.
EIS 2021 poudarja napredna digitalna znanja in spretnosti kot enega od predpogojev za bolj digitalno, zeleno in odporno Evropo.
Razvoj programske opreme,Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Evropska komisija je 26. junija 2021 objavila evropski pregled inovacij za leto 2021 (EIS). EIS je letna publikacija, v kateri se ocenjuje stanje na področju inovacij v Evropi in ki ponuja podatke za podporo oblikovanju in izvajanju bolj inovativnih politik v različnih sektorjih in na različnih področjih. Služi tudi kot vir informacij za oblikovalce politik, saj zagotavlja ustrezne statistične in analizirane podatke glede na ključne kazalnike uspešnosti. EIS, ki ga države članice EU pogosto uporabljajo, zagotavlja skupni okvir, ki javnim upravam in vladam omogoča, da ocenijo področja, ki jih je treba izboljšati, in povečajo inovacijsko uspešnost.
Izdaja evropskega pregleda inovacij za leto 2021 je bolj posebna: njena posodobitev upošteva vpliv svetovne pandemije COVID-19 na inovacijski in raziskovalni ekosistem; vključuje nove kazalnike za merjenje ključnih področij znanj in spretnosti: digitalna znanja in spretnosti ter napredna digitalna znanja, izpopolnjevanje in prekvalifikacija, vseživljenjsko učenje ter trendi zaposlovanja v informacijsko-komunikacijskem sektorju (IKT). Drugi kazalniki so namenjeni merjenju sposobnosti evropskih MSP, da trgu ponudijo inovativne izdelke in rešitve, ter digitalne zrelosti organizacij pri vključevanju novih rešitev. V tem smislu ima EIS 2021 še en cilj: spodbujati, spodbujati in pospeševati bolj digitalno, trajnostno in konkurenčno Evropo ter zagotoviti, da evropska MSP postanejo ključni akterji digitalnega prehoda.
Evropski pregled inovacij 2021 ocenjuje uspešnost na ključnih področjih znanja, kot so:
Na splošno se je inovacijska uspešnost najbolj izboljšala na Finskem, kjer se je od leta 2019 povečala za 21,4 %. To pomeni, da je Finska skoraj zapolnila vrzel v uspešnosti s Švedsko - najbolj inovativno državo članico EU. Sama Švedska je v samo enem letu pridobila še 8,4-odstotno povečanje uspešnosti. Vendar ji sledijo tudi druge države: primer je Belgija, ki je od leta 2014 do danes prav tako zabeležila 20,7-odstotno povečanje. Danska je ohranila svoj močan položaj vodilne države na področju inovacij: vendar je na lestvici še vedno padla na tretje mesto, predvsem zaradi izjemne uspešnosti Finske in Švedske.
Čeprav so razlike med državami še vedno prisotne, evropski inovacijski pregled ugotavlja, da so vse države članice EU znatno povečale svojo inovacijsko zmogljivost.
Iz podatkov evropskega pregleda inovacij za leto 2021 o digitalnih spretnostih in zaposlovanju izhaja več ugotovitev. Na splošno velja, da bolj ko je država inovativna, boljše rezultate dosega v različnih sektorjih in industrijskih področjih. Napredna digitalna znanja in spretnosti pa lahko spremenijo inovacijski ekosistem, zlasti v državah članicah EU, ki zaostajajo. Za doseganje inovacijam prijaznega poslovnega okolja potrebuje Evropa inovacijski sistem, ki bo dosegal visoke rezultate na vseh področjih in v vseh sektorjih - skupaj s povečanjem javnih in zasebnih naložb na področjih, kot so izobraževanje, raziskave in razvoj spretnosti. Odločilen dejavnik za stopnjo inovativnosti je tudi oblikovanje močnih in trajnostnih partnerstev, ki združujejo različne akterje iz industrije, akademskih krogov ter civilnih, socialnih in trgovinskih organizacij.
Katere vrste digitalnih znanj in spretnosti imajo največji potencial za inovacije? Pojasnjevalno poročilo o merjenju digitalnih spretnosti, ki ga je pripravil Evropski pregled inovacij, opredeljuje digitalno pismenost, umetno inteligenco in kibernetsko varnost kot najpomembnejše spretnosti za spodbujanje inovacijskih procesov.
Skupaj s spodbujanjem razvoja osnovnih in naprednih digitalnih spretnosti razpoložljivost digitalnega izobraževanja in sposobnost privabljanja digitalnih talentov neposredno podpirata nacionalno konkurenčnost in konkurenčnost EU. Učinkovite nacionalne strategije na področju digitalnih spretnosti in usklajene politike vseživljenjskega učenja, ki jih dopolnjuje široka paleta ciljno usmerjenih pobud za izpopolnjevanje in prekvalifikacijo, imajo ključno vlogo pri spodbujanju inovacij in rasti v državah in regijah.