O novici
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Delovna skupina Unescove komisije za širokopasovne povezave za krepitev zmogljivosti umetne inteligence je pred kratkim objavila poročilo "Umetna inteligenca in digitalna preobrazba", v katerem ocenjuje kritične potrebe po zmogljivostih za digitalno preobrazbo javnega sektorja. Poročilo predstavlja tri področja kompetenc in devet priporočil s priloženim okvirom kompetenc za javne uslužbence, ki določa danes potrebne kompetence na področju umetne inteligence in digitalne preobrazbe. To poročilo prihaja v času, ko je svet na robu digitalne preobrazbe, vendar skoraj polovica od 198 držav nima strategije za razvoj in izboljšanje digitalnih spretnosti. Pomanjkanje takšnih strategij ovira učinkovito digitalno preobrazbo in naložbe v razvoj digitalnih spretnosti v javnem sektorju.
Tehnologija umetne inteligence je v središču nekaterih najpomembnejših družbeno-gospodarskih izzivov in priložnosti tega stoletja, vlade pa morajo ugotoviti, kako se lahko opremijo s potrebnimi kompetencami za prilagoditev svojih nacionalnih vizij, misij in strategij v digitalni dobi. Za to prilagajanje digitalni dobi ni potrebno, da javni uslužbenci postanejo tehnični strokovnjaki, temveč morajo razumeti nove tehnološke trende in družbene posledice teh tehnologij. Zato so za pripravljenost javnih uslužbencev na digitalno preobrazbo pomembna tri področja kompetenc: digitalno načrtovanje in oblikovanje, uporaba in upravljanje podatkov ter digitalno upravljanje in izvajanje. Ta kompetenčna področja zajemajo kompetence, kot sta oblikovanje politike, ki temelji na podatkih, in razvoj digitalne strategije.