Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
V tednu od 6. februarja 2023 so podpisniki kodeksa ravnanja na področju dezinformacij iz leta 2022 ustanovili Center za preglednost. Med podpisniki so vse večje spletne platforme (Google, Meta, Microsoft, TikTok, Twitter), ob začetku delovanja pa so bila objavljena izhodiščna poročila o tem, kako so podpisniki zaveze iz kodeksa prenesli v prakso.
Center za preglednost si prizadeva zagotoviti prepoznavnost in odgovornost prizadevanj podpisnikov za boj proti dezinformacijam in izvajanje zavez, sprejetih v okviru kodeksa. Objavljena izhodiščna poročila poudarjajo:
Vsi podpisniki kodeksa so svoja poročila predložili pravočasno, pri čemer so uporabili dogovorjeno in usklajeno predlogo za poročanje, katere cilj je bil obravnavati vse zaveze in ukrepe, ki so jih podpisali. Medtem ko so vsi podpisniki predložili svoja poročila, pa v poročilu družbe Twitter ni bilo podatkov o tem, kako so okrepili skupnost preverjanja dejstev. Naslednji sklop poročil glavnih podpisnikov spletnih platform naj bi bil pripravljen julija in bo zagotovil dodaten vpogled v izvajanje kodeksa ter stabilnejše podatke.