Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Evropska unija
EU pobuda
Razglašeni so zmagovalci Evropske nagrade za digitalne spretnosti 2023: 6 projektov iz vse Evrope je nagrajenih za najboljše prakse v 5 kategorijah.
June Lowery-Kingston, namestnica direktorja in vodja oddelka na GD CNECT Evropske komisije je 28. junija v Bruslju na podelitvi nagrad EDSA23 podelila nagrade 6 izjemnim projektom, ki uspešno podpirajo Evropejce pri pridobivanju temeljnih - in naprednih - digitalnih znanj, ki jih potrebujejo.
V letu 2023 - evropskem letu spretnosti, je bilo v vseh petih kategorijah izjemno veliko -330. Po vsej Evropi poteka veliko zanimivih projektov, ki kažejo, da so digitalne spretnosti namenjene vsem - ne glede na starost, spol, državljanstvo in lokacijo. Vsak od teh zmagovalnih projektov prispeva na inovativen in učinkovit način ter ponuja priložnosti, ki lahko spremenijo življenja deklet, otrok, oseb z motnjami v duševnem razvoju in strokovnjakov, ki niso strokovnjaki na področju tehnologije.
June Lowery-Kingston, Deputy Director and Head of Department, DG CNECT, European Commission
Med zmagovalci so bili zelo različni projekti in organizacije: od zasebno-javnih partnerstev do lokalnih projektov, od organizacij državljanov in lokalnih šol do konzorcijev EU, ki združujejo visoke tehnične univerze. Vsi letošnji zmagovalci predstavljajo živahno sliko današnjega stanja na področju digitalnih spretnosti v Evropi.
Empowering youth in the digital age: UBBU – Learning Programming (Portugal)
Ubbu je platforma za IT in programiranje, ki otroke stare od 6 do 12 let prek tečajev, ki temeljijo na igrah, uči kako sestaviti kodo. Otroci se naučijo reševati logične izzive in razvijajo spretnosti reševanja problemov, hkrati pa se učijo ciljev trajnostnega razvoja.
Razvil jo je portugalski Ubbu, zagonsko podjetje za izobraževanje z družbenim učinkom. Izvajanje projekta v javnih šolah na Portugalskem podpirajo ministrstvo za izobraževanje, Fundacija za znanost in tehnologijo, Univerza Aveiro, Fundacija Altice, Santa Casa da Misericórdia Lisboa, banka Montepio in Siemens Portugalska.
Projekt je bil izbran za zmagovalca v tej kategoriji zaradi svoje zmožnosti rasti in širokega vpliva v številnih državah ter zaradi privlačne oblike. Gre za platformo, ki je posebej zasnovana tako, da jo lahko uporabljajo družine, učitelji in ljudje brez izkušenj s kodiranjem, zato je močno orodje za skupno učenje otrok in odraslih. Poleg tega je Ubbujev poslovni model zelo trajnosten v daljšem časovnem obdobju.
Digital skills for education: Ex aequo: Open the Box (Italy) and PIX (France)
Projekt Open the Box se je začel leta 2020 sredi pandemije COVID-19, da bi ustvaril projekt medijske pismenosti, ki bi ga bilo mogoče učinkovito razširiti in razviti. Osredotoča se na boj proti spletnim dezinformacijam ter je namenjen učiteljem in vodjem usposabljanja za izboljšanje digitalnih spretnosti učencev, starih od 11 do 18 let.
Dataninja je vodilna organizacija, ki podpira ta projekt, sodeluje pa s partnerji, kot so SkyTG24, Meet Digital Culture Center - Fondazione Cariplo, Fondazione Compagnia di San Paolo, Fondazione AGNELLI, sapere Digitale, Provincia Autonoma di Bolzano, Liceo Peano di Cuneo, Istituto Avogadro, Capgemini.
Žirija je za zmagovalca izbrala projekt "Open the Box" in sicer na podlagi trajnostnega in razvojnega potenciala projekta. Po začetni triletni pilotni fazi v srednjih šolah namerava pobuda razširiti svoj doseg na učitelje in trenerje v osnovnih šolah. Prav tako želi sodelovati z nevladnimi organizacijami in učitelji, ki delajo na prikrajšanih območjih, ter z javnimi knjižnicami, kulturnimi centri in ustanovami, s čimer bo zagotovila dostopnost za marginalizirane skupine, ranljive osebe in osebe s posebnimi potrebami. Naslednji korak projekta Open the Box je razširitev projekta na druge evropske jezike in države.
PIX je spletna javna storitev za ocenjevanje, razvijanje in potrjevanje digitalnih spretnosti v Franciji, Belgiji in po vsej Evropi. V šestih letih je PIX z zabavnimi in zahtevnimi preizkusi pomagal več kot 4,5 milijona učencem na leto izboljšati svoje digitalne spretnosti. Digitalno pismenost učencev spremljajo tudi učitelji. Projekt vodijo francosko ministrstvo za nacionalno izobraževanje, ministrstvo za visoko šolstvo in GIP PIX.
Projekt PIX je bil izbran za zmagovalca zaradi svojega posebnega namena in vpliva na učence, učitelje in šole. Odigral je ključno vlogo pri krepitvi digitalne pismenosti ne le v Franciji in Belgiji, temveč tudi po vsej Evropi. S svojim poslanstvom podpiranja digitalnih spretnosti mladih učencev je bil PIX ključnega pomena za izboljšanje digitalnih spretnosti in spodbujanje priložnosti za vseživljenjsko učenje državljanov.
Inclusion in the digital world – DigiAcademy (EIT Health, Ireland, Croatia, Spain, Sweden and France)
Digi-ID je vseevropski multidisciplinarni projekt, ki ga financira EIT Health in ga je začel izvajati Trinity College Dublin skupaj z National Learning Network/Rehabcare, Brothers of Charity, Avista, St Michael's House, Central Remedial Clinic, Stewarts Care, MADoPA, Karolinska Institut, Univerza v Zagrebu.
Osredotoča se na zdravje, izobraževanje in tehnologijo za osebe z motnjami v duševnem razvoju (ID). Na podlagi izkušenj in dejavnosti z več kot 500 osebami z motnjami v duševnem razvoju je ekipa razvila "DigiAcademy": dostopno izobraževalno platformo za digitalne veščine.
Projekt izstopa kot zaslužen kandidat za nagrado zaradi sooblikovanja in skupnega razvoja, v katerem sodelujejo osebe z motnjami v duševnem razvoju (ID). Z dajanjem prednosti dostopnosti, prijaznosti do uporabnika ter prilagajanjem platforme in njene vsebine posebnim potrebam ciljne skupine ponuja DigiAcademy edinstven in dragocen vir za izobraževanje o digitalnih veščinah.
Women with ICT careers – Girls Code it Better (Italy)
Projekt Girls Code It Better, ki se je začel leta 2014 v Italiji, je brezplačen projekt digitalne ustvarjalnosti in podjetništva, ki dekletom približuje poklicno pot na področju STEM. Projekt vodi fundacija Officina Futuro Fondazione W-Group.
Za izbor projekta Girls Code it Better kot zmagovalca EDSA23 sta bila glavna razloga dva. Prvič, projekt ne spodbuja le digitalne, temveč tudi podjetniško pot deklet in drugič, impresiven doseg in vpliv pobude, ki sta imela pomembno vlogo pri njenem izboru. Z ustanovitvijo 522 klubov na 223 srednjih šolah in sodelovanjem več kot 10.000 deklet iz 17 italijanskih regij projekt Girls Code it Better dokazuje svoj potencial rasti in učinkovitost pri vključevanju deklet ter spodbujanju njihovega zanimanja za IKT in kariero na področju STEM.
Digital Upskilling @ Work – AI4gov (Spain, Italy, Germany, Estonia)
Magistrski program Umetna inteligenca za javne storitve (AI4Gov) je visokošolski izobraževalni program, ki ga financira Evropska unija in so ga razvile štiri vodilne evropske univerze na področju digitalnih, tehnoloških in inženirskih znanosti (Universidad Politécnica de Madrid, Španija, Politecnico di Milano, Italija, Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Nemčija in Tallinn University of Technology, Estonija). Udeleženci pridobijo specializacijo, s katero bodo z uporabo umetne inteligence na etičen in učinkovit način dosegli korenite spremembe pri zagotavljanju javnih storitev.
Projekt je bil izbran za zmagovalca nagrad zaradi predstavitve inovativnih pristopov v visokem šolstvu, ki združujejo področja umetne inteligence, javnih storitev in digitalne preobrazbe. Projekt uvaja edinstveno učno pot, ki odgovarja na vse večje povpraševanje po veščinah umetne inteligence na vladni ravni in v javni upravi.
Evropska platforma za digitalna znanja in spretnosti ter zaposlovanje, ki je organizirala podelitev nagrad, je prejela 330 prijav iz vseh evropskih držav. Žirija, ki jo je sestavljalo pet strokovnjakov je iz ožjega seznama 28 nominacij izbrala šest zmagovalcev.
Sodelovanje z nacionalnimi koalicijami za digitalna znanja in spretnosti ter zaposlovanje: EDSA23 in žirija skupaj oblikujejo rešitve in konkretne ukrepe za digitalna znanja in spretnosti
Predstavniki zmagovalnih projektov so bili povabljeni, da prejmejo nagrade na posebni podelitvi v Bruslju, naslednji dan pa so sodelovali tudi na interaktivni delavnici skupaj z nacionalnimi koalicijami za digitalna znanja in spretnosti ter zaposlovanje.
Zmagovalci in trije člani žirije, Alice Bougnères, Stefano Kluzer in Veronica Stefan, so svoje praktične izkušnje in strokovno znanje dali na voljo vseevropski mreži nacionalnih zvez: lokalnim nacionalnim organizacijam, ki v svojih državah podpirajo in spodbujajo digitalne spretnosti na vseh ravneh.
Na delavnici so bili opredeljeni izzivi in skupaj oblikovane zanimive rešitve, ki bodo podlaga za morebitne prihodnje pobude v evropskih državah..