O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
"Umetna inteligenca in izobraževanje: Smernice za oblikovalce politik" je UNESCO pripravil v okviru izvajanja Pekinškega soglasja, da bi spodbudil oblikovalce politik na področju izobraževanja, ki so pripravljeni na UI. Njegov namen je oblikovati skupno razumevanje priložnosti, ki jih umetna inteligenca ponuja za izobraževanje, ter njenih posledic za bistvene kompetence, ki jih zahteva doba umetne inteligence.
Pričakuje se, da bo UI v izobraževanju do leta 2024 vredna 6 milijard dolarjev in ima potencial za reševanje nekaterih največjih izzivov v današnjem izobraževanju, inovacije v praksah poučevanja in učenja ter nenazadnje za pospešitev napredka pri doseganju cilja Združenih narodov trajnostnega razvoja št. 4. Vendar ta hiter tehnološki razvoj neizogibno prinaša številna tveganja in izzive, ki so doslej prehitevali politične razprave in regulativne okvire.
Oblikovalci politik in izobraževalci so vstopili na neznano območje, ki odpira temeljna vprašanja o tem, kako bo prihodnost učenja sodelovala z umetno inteligenco. Bistvo je, da morata uvajanje in uporabo UI v izobraževanju voditi temeljni načeli vključevanja in pravičnosti. Za to morajo politike spodbujati pravičen in vključujoč dostop do UI ter uporabo UI kot javne dobrine, s poudarkom na krepitvi vloge deklet in žensk ter prikrajšanih socialno-ekonomskih skupin. Vse večja uporaba novih tehnologij UI v izobraževanju bo koristila vsemu človeštvu le, če bo - že po svoji zasnovi - krepila na človeka osredotočene pedagoške pristope ter spoštovala etične norme in standarde. UI mora biti usmerjena v izboljšanje učenja za vsakega učenca, opolnomočenje učiteljev in krepitev sistemov za upravljanje učenja. Poleg tega je priprava učencev in vseh državljanov na varno in učinkovito življenje in delo z UI skupen izziv na svetovni ravni. Prihodnji sistemi učenja in usposabljanja morajo vse ljudi opremiti s temeljnimi kompetencami UI, vključno z razumevanjem, kako UI zbira podatke in kako lahko z njimi manipulira, ter veščinami za zagotavljanje varnosti in varstva osebnih podatkov. Nazadnje, UI po svoji naravi presega sektorje, zato načrtovanje učinkovitih politik na področju UI in izobraževanja zahteva posvetovanje in sodelovanje z deležniki iz različnih disciplin in sektorjev.
Ta publikacija ponuja smernice za oblikovalce politik, kako najbolje izkoristiti priložnosti in obravnavati tveganja, ki jih prinaša vse večja povezava med umetno inteligenco in izobraževanjem. Začne se z osnovami UI: opredelitvami, tehnikami in tehnologijami. Nadaljuje se s podrobno analizo nastajajočih trendov in posledic UI za poučevanje in učenje, vključno s tem, kako lahko zagotovimo etično, vključujočo in pravično uporabo UI v izobraževanju, kako lahko izobraževanje pripravi ljudi na življenje in delo z UI ter kako lahko UI uporabimo za izboljšanje izobraževanja. Na koncu predstavi izzive uporabe UI za doseganje 4. cilja trajnostnega razvoja in ponudi konkretna izvedljiva priporočila oblikovalcem politik za načrtovanje politik in programov za lokalne okoliščine.