Ta študija "Evropsko digitalno desetletje in avtonomija" je neodvisna strokovna ocena ciljev za leto 2030, določenih v digitalnem kompasu in splošni digitalni strategiji Komisije.
Ta študija "Evropsko digitalno desetletje in avtonomija" je neodvisna strokovna ocena ciljev za leto 2030, določenih v digitalnem kompasu in splošni digitalni strategiji Komisije.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
Evropska unija
EU pobuda
Študija
Namen študije "Evropsko digitalno desetletje in avtonomija" je pripraviti neodvisno strokovno mnenje in oceno ciljev za leto 2030, ki jih določata digitalni kompas in splošna digitalna strategija Komisije. Dokument je na zahtevo Odbora za industrijo, raziskave in energetiko (ITRE) pripravil Oddelek za ekonomsko in znanstveno politiko ter politiko kakovosti življenja.
Ključni elementi v zvezi z digitalnimi spretnostmi vključujejo mnenje, da so cilji Digitalnega kompasa za leto 2030 preveč ambiciozni, in sicer 80 % prebivalstva z osnovnimi digitalnimi spretnostmi, če se ne bodo izvajale odločnejše pobude. Poleg tega zaradi krize COVID-19 obstaja tudi tveganje, da se bo v prihodnjih letih povečala vrzel med moškimi in ženskami, zaposlenimi kot strokovnjaki za IKT.
Kar zadeva digitalno preobrazbo podjetij, je cilj za MSP z osnovno ravnjo digitalne intenzivnosti ambiciozen, vendar bi lahko imel velik učinek, če upoštevamo, da v evropskem gospodarstvu prevladujejo MSP. V poročilu je omenjeno, da je med MSP in velikimi podjetji še vedno velik razkorak v digitalni intenzivnosti, pri čemer so navedeni podatki iz leta 2019, ko je le 20 % podjetij zagotovilo usposabljanje osebja na področju digitalnih veščin, od tega je bilo 68 % velikih podjetij in le 15 % MSP.
Študija nadalje obravnava tudi pomen digitalnih spretnosti za državljane, da se lahko vključijo v družbo in institucije, ter spretnosti, ki so potrebne za dostop do trga dela in uspeh na njem, ter izpostavlja potrebne ukrepe za zagotovitev doseganja vseh ciljev glede digitalnih spretnosti glede na trenutno izvajane ukrepe.