O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Kibernetska varnost,Internet stvari,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Na poti k digitalnemu desetletju EU
Pomen teh dveh razsežnosti sta poudarila digitalni kompas EU in njegovi ambiciozni cilji na področju digitalnih spretnosti. Vendar pa najnovejše raziskave napovedujejo, da sedanje pobude ne bodo dosegle dveh ključnih ciljev - do leta 2030 zagotoviti osnovna digitalna znanja vsaj 80 % odraslega evropskega prebivalstva in zaposliti 20 milijonov digitalnih strokovnjakov v EU. Brez znatnega povečanja naložb in inovacij na strani ponudbe trenutna trajektorija kaže, da bo do leta 2030 le 64 % prebivalstva doseglo vsaj osnovna digitalna znanja in spretnosti, zaposlenih pa bo le 13,3 milijona digitalnih strokovnjakov.
Poročilo "Prihodnost izobraževanja za digitalne spretnosti" 2022
V svojem najnovejšem poročilu Makers & Shapers 'The Future of Education for Digital Skills' se EIT Digital tega vprašanja loteva z analizo ponudbe širše opredeljenega izobraževanja in usposabljanja s strani javnih in zasebnih institucij. Opredelili smo glavne vrzeli v obstoječem stanju, izluščili scenarije predvidevanj in podali tri temeljna priporočila, kako bi lahko v Evropi dosegli najugodnejši scenarij.
Evropski javni izobraževalni sistem, od osnovnih šol do univerz, mora nujno posodobiti večinoma zastarele programe digitalnega izobraževanja.
Javna ponudba mora reformirati svoje učne načrte na vseh ravneh tako, da se bodo bolj odzivali na spreminjajoče se tehnologije in potrebe trga dela. Za to so potrebne organizacijske in upravljavske reforme, ki bodo sisteme odprle za partnerstva s civilno družbo, pa tudi konkretne naložbe v povezljivost in novo usposabljanje izobraževalcev.
Razpršene zasebne pobude za digitalno izobraževanje bi morale preiti na dopolnilno, širšo in bolje usklajeno splošno ponudbo pobud za digitalne spretnosti.
Da bi vključili digitalna znanja srednje ravni, bi morali zasebni akterji razširiti svoje področje uporabe in ponuditi tečaje, ki se ne osredotočajo le na njihov lastni tehnološki ekosistem. Skupaj z javnim sektorjem bi morali ponuditi sheme finančne podpore, ki bi povečale krog udeležencev njihove izobraževalne ponudbe. Za to so potrebna nova partnerstva med izobraževalnimi ustanovami, podjetji, nevladnimi organizacijami in vladami.
Za pravično, vključujoče in trajnostno doseganje ciljev digitalnih spretnosti iz digitalnega kompasa EU ter glede na velike izzive in stroške je treba bolje organizirati vseevropske pobude, mreže in ekosisteme digitalnih spretnosti, da se povečajo splošna kakovost, učinkovitost in uspešnost.
Obstoječe pobude, kot so pobude EIT in Evropske univerzitetne mreže, je treba bolje uskladiti, dodatno okrepiti in razširiti na zasebni sektor. Evropska komisija bo v tesnem sodelovanju z državami članicami EU vodila prizadevanja za vzpostavitev pravičnega in vključujočega sistema izobraževanja na področju digitalnih spretnosti po vsej Evropi, ki bo vključeval tako javne kot zasebne ponudnike izobraževanja.
O avtorju
Prof. Willem Jonker je generalni direktor podjetja EIT Digital. Ima bogate izkušnje na področju informacijskih in komunikacijskih tehnologij, tako v industriji kot tudi na akademskem področju. Študiral je matematiko in računalništvo na Univerzi v Groningenu, delal na Tehnološki univerzi v Delftu, doktoriral na Univerzi v Utrechtu in je redni profesor računalništva na Univerzi Twente s krajšim delovnim časom.
O organizaciji
EIT Digital je vstopna točka za evropske digitalne inovacije.
Utelešamo prihodnost inovacij z mobilizacijo vseevropskega odprtega inovacijskega ekosistema z več deležniki, ki ga sestavljajo vrhunske evropske korporacije, MSP, zagonska podjetja, univerze in raziskovalni inštituti, kjer študenti, raziskovalci, inženirji, razvijalci podjetij in vlagatelji obravnavajo tehnološke, talentne, spretnostne, poslovne in kapitalske potrebe digitalnega podjetništva.
Gradimo naslednjo generacijo digitalnih podjetij, digitalnih izdelkov in storitev ter vzgajamo digitalne podjetniške talente, podjetjem in podjetnikom pa pomagamo, da so na meji digitalnih inovacij, tako da jim zagotavljamo tehnologijo, talente in podporo za rast.
EIT Digital odgovarja na specifične inovacijske potrebe, na primer z iskanjem pravih partnerjev za uvajanje tehnologije na trg, podpiranjem povečevanja obsega digitalnih tehnoloških podjetij, privabljanjem talentov ter razvijanjem njihovega digitalnega znanja in veščin.