Umetna inteligenca
Napredno
Francija
Razprave o umetni inteligenci v Evropi so vedno bolj aktualne, obsežne in vplivne, kar je nesporno. Zlasti zaradi bližajočega se uradnega zakona Evropske unije o umetni inteligenci postaja usposabljanje o umetni inteligenci bistven element za države in ljudi v evropskem bloku in zunaj njega.
Francija je na primer raziskave in izobraževanje na področju umetne inteligence hitro umestila med prednostne naloge, saj je objavila velike razpise za financiranje, kot je projekt "Spretnosti in poklici prihodnosti", za katerega je bila uspešna Univerza Sorbona, ki je od francoske nacionalne agencije za raziskave prejela skoraj 7 milijonov evrov. Namen tega financiranja je predvideti delovna mesta in znanja, ki bodo v prihodnosti potrebna na področju umetne inteligence, ter podpreti izobraževalne ustanove pri razvoju študijskih programov in tečajev, ki bodo pripravili strokovnjake za umetno inteligenco, ki bodo dobro usposobljeni za izpolnjevanje teh potreb.
Kako je videti ta naraščajoča pomembnost UI v okviru evropskega visokošolskega izobraževanja in kakšni pristopi so potrebni za zagotovitev, da se na njene prihodnje posledice učinkovito odzovemo?
Eden od pomembnih pokazateljev bogastva evropskega visokošolskega izobraževanja je sodelovanje. Univerza Sorbona ima to srečo, da zaradi večstranskega in interdisciplinarnega dela evropskih univerz uživa številne priložnosti na področju raziskav in izobraževanja. Za nas je eno od glavnih gonil takšnih priložnosti zavezništvo 4EU+, ki ga sestavlja sedem evropskih univerz s skupnimi vrednotami, vključno z multidisciplinarnostjo, prizadevanjem za inovacije in spodbujanjem odprte znanosti.
Ukrepi zavezništva izhajajo iz štirih vodilnih pobud, vključno z vodilno pobudo 3: "Digitalizacija, modeliranje in preoblikovanje", v katero smo močno vpleteni in vključeni. Ta vodilna pobuda zajema številne pozitivne pobude za razvoj izobraževanja na področju umetne inteligence, vključno z oblikovanjem skupnih magistrskih programov in skupnih tečajev. Ta pristop celovitega sodelovanja omogoča, da interdisciplinarnost, ki je ključno gonilo inovacij, deluje v središču izobraževalnih programov.
"Thinking AI", novi spletni odprti tečaj, ki sta ga razvila SCAI (Sorbonski center za umetno inteligenco) in zavezništvo 4EU+, je le eden od primerov tega pristopa. Brezplačen in odprt za vse, še posebej zanimiv pa je za magistrske študente in doktorske kandidate, vabi k spoznavanju etičnih, socioloških in pravnih posledic tehnologij umetne inteligence. Tečaj obsega 11 spletnih lekcij, ki jih vodijo priznani strokovnjaki za umetno inteligenco, v prilagodljivi obliki za lažjo dostopnost.
Akcije, kot je "Thinking AI", so izjemno pomembne, saj udeležencem zagotavljajo orodja, ki bodo v prihodnosti postala nepogrešljiva: na primer podatkovno pismenost in kritično mišljenje.
Čeprav je ta razvoj nedvomno korak v pravo smer, je šele začetek.
Če želimo resnično zagotoviti, da se bodo naši bodoči študenti umetne inteligence sposobni soočiti z izzivi in kompleksnostjo področja čez deset, dvajset, petdeset let, moramo najprej narediti korak naprej pri interdisciplinarnosti in jo prepoznati kot temeljni vidik prihodnjih akademskih programov. Ob tem prizadevanju bi se morali bolj osredotočiti tudi na medsektorskost, na primer s povezovanjem zunanjih podjetij v izobraževalne projekte.
Tak primer je program SOUND.AI Univerze Sorbona, ki ga financira MSCA COFUND in spodbuja odličnost v usposabljanju ter nudi podporo pri razvoju kariere doktorskih kandidatov.
Jasno je, da prihodnjih potreb umetne inteligence ni mogoče zadovoljiti samim. Institucije morajo razširiti ne le svojo mrežo sodelavcev, temveč tudi svoje perspektive.
Xavier Fresquet je po doktoratu iz digitalne humanistike na Univerzi Sorbona leta 2019 sodeloval pri ustanovitvi centra za umetno inteligenco Univerze Sorbona, SCAI. Zdaj je namestnik direktorja centra SCAI in kot raziskovalni inženir razvija raziskave na področju muzikologije in uporabne umetne inteligence.
Univerza Sorbona je multidisciplinarna, raziskovalno intenzivna univerza svetovnega razreda. Nahaja se v središču Pariza, prisotna pa je tudi v regiji, in si prizadeva za uspeh svojih študentov ter za soočanje z znanstvenimi izzivi 21. stoletja. Zahvaljujoč svojim 55.300 študentom, 6.400 akademskim raziskovalcem in partnerskim raziskovalcem ter 3.600 administrativnim in tehničnim delavcem, ki jo vsakodnevno uresničujejo, Univerza Sorbona spodbuja raznolikost, ustvarjalnost, inovativnost in odprtost v svet.