O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Pismenost in matematična pismenost
Evropa nujno potrebuje digitalna znanja in spretnosti, vendar je slika v posameznih državah članicah EU in demografskih skupinah različna. Poročilo Skupnega raziskovalnega središča Evropske komisije iz leta 2022 z naslovom "Podpora politikam za odpravljanje vrzeli v digitalnih spretnostih" je pripravljeno v tem kontekstu.
V poročilu so analizirani najnovejši ustrezni podatki iz avtoritativnih virov o digitalnih spretnostih in delovnih mestih, kot so Eurostat, OECD in Cedefop, ter približano, kako je vrzel v digitalnih spretnostih videti v okviru trga dela. Pri tem želi razkriti razlike med podatkovnimi zbirkami (ki temeljijo na različnih metodoloških pristopih) in podati priporočila o družbenih skupinah, ki najbolj potrebujejo nadgradnjo in preusposabljanje znanja in spretnosti ter bi jih morali oblikovalci politik obravnavati prednostno. Poročilo skuša odgovoriti na naslednja vprašanja:
- Kakšne vrste vrzeli v digitalnih spretnostih lahko opazimo v EU?
- Katere družbeno-demografske skupine najbolj potrebujejo konkretne politike za pridobivanje digitalnih spretnosti?
S temi vprašanji želi raziskava podpreti tudi več ciljev zadnjega digitalnega desetletja na področju digitalnih spretnosti, ki so omenjeni tudi v akcijskem načrtu evropskega socialnega stebra in ukrepih evropske agende spretnosti, vključno z Ukrep 2: Krepitev znanja in spretnosti, Ukrep 3: Podpora EU strateškim nacionalnim ukrepom za izpopolnjevanje znanja in spretnosti, Ukrep 6: Podpora Komisije digitalnim spretnostim za vse ter Akcijski načrt za digitalno izobraževanje, prednostna naloga 2: Krepitev digitalnih spretnosti in kompetenc za digitalno preobrazbo.
Celotno poročilo Skupnega raziskovalnega središča si lahko preberete na spletišču Evropske komisije.