O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Kibernetska varnost,Internet stvari,Veliki podatki,Razvoj programske opreme,Razvoj spletnih rešitev,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Interdiscplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT)
Digitalna preobrazba, avtomatizacija in globalizacija preoblikujejo trg dela in ustvarjajo potrebo po preusposabljanju in izpopolnjevanju po vsem svetu. Vzpon generativne umetne inteligence še dodatno pospešuje nove zahteve glede delovne sile, saj podjetja sprejemajo preoblikovalno moč te tehnologije.
Coursera vsako leto predstavi poglobljen potop v različne države, da bi razkrila in razumela trende na področju znanj in spretnosti, ki oblikujejo svetovno delovno silo. Objavljeno je bilo peto letno poročilo o globalnih spretnostih, ki temelji na podatkih milijonov udeležencev izobraževanja na Courseri in pomaga voditeljem v podjetjih, vladi in visokem šolstvu razumeti hitro spreminjajočo se pokrajino spretnosti in razpoložljivost kvalificiranih talentov po vsem svetu.
Nastajajoča središča talentov in tehnologije na novo opredeljujejo idejo globalizirane delovne sile, pri čemer so iskana znanja in spretnosti vse bolj porazdeljena. Globalni porast vpisa na industrijske mikrokredite se ujema s hkratnim porastom dela na daljavo, kar prinaša karierne priložnosti brez primere za ljudi po vsem svetu.
Ključne globalne ugotovitve:
- Naraščajoče povpraševanje po izobraževanju STEM in panožnih mikrokredentih za digitalna delovna mesta. Povpraševanje po tečajih STEM se je do 31. marca 2023 povečalo na 23,6 milijona letnih vpisov po vsem svetu. To je za 1,8 milijona več kot prejšnje leto, pri čemer ženske predstavljajo 35 % vpisov. Število vpisov v začetne poklicne certifikate se je globalno povečalo na 3,4 milijona, kar je 61-odstotno povečanje v primerjavi z letom poprej, pri čemer so certifikati STEM dosegli 2,3 milijona vpisov, kar je 47-odstotno povečanje v primerjavi z letom poprej. V državah in regijah z nizkimi dohodki se je najbolj povečal vpis na začetno raven poklicnih certifikatov, vključno s Filipini (253-odstotno povečanje), Brazilijo (231 %), Pakistanom (228 %), Indonezijo (176 %) in podsaharsko Afriko (80 %).
- Učenci v državah z nižjimi in srednjimi dohodki dajejo prednost digitalnim spretnostim bolj kot v državah z visokimi dohodki. V teh državah bodo učenci pogosteje vlagali v pridobivanje znanj, kot so arhitektura programske opreme, razvoj mobilnih naprav in načela programiranja, kar jim bo omogočilo sodelovanje pri lokalnih in oddaljenih priložnostih za talente. Učeči se v Indiji in Nigeriji so po številu vpisov v poklicne certifikate na drugem in tretjem mestu za ZDA, in sicer 654.000 oziroma 142.000.
- Znanja o umetni inteligenci so v svetovnem merilu v trendu na vseh ravneh izobraževanja. Učenci s podiplomsko izobrazbo pogosteje vlagajo v napredna znanja in spretnosti umetne inteligence v primerjavi z učenci z manj formalno izobrazbo pri predmetih, kot so umetne nevronske mreže (1,24x), uporabno strojno učenje (1,18x) in računalniški vid (1,22x). Medtem ko se učenci z nižjo izobrazbo osredotočajo na temeljna digitalna znanja, potrebna za omogočanje in izvajanje tehnologij umetne inteligence na delovnem mestu, kot so omrežna arhitektura in programski jeziki. Udeleženci izobraževanja v Evropi pogosteje vlagajo v znanja in spretnosti s področja umetne inteligence kot v drugih regijah. Najpomembnejše spretnosti vključujejo umetne nevronske mreže, uporabno strojno učenje in globoko učenje, pri čemer se učenci v Nemčiji pogosteje kot učenci v kateri koli drugi državi vpisujejo v tečaje, povezane z UI.
- Države ohranjajo enakost spolov pri spletnem učenju. V Severni Ameriki je med vsemi regijami na svetu največji delež učečih se žensk, in sicer 51 %, vključno s Kanado (55 %) in ZDA (51 %), sledi pa Latinska Amerika (49 %). Zunaj Severne Amerike je veliko trgov v vzponu zmanjšalo razlike med spoloma pri spletnem učenju, na primer Filipini (51 %), Tajska (51 %), Mehika (51 %), Španija (50 %), Čile (50 %) in Kolumbija (50 %).