Namen tega poročila Cedefopa je preučiti prakse razvoja spretnosti in usklajevanja spretnosti pri delu na spletnih platformah.
Namen tega poročila Cedefopa je preučiti prakse razvoja spretnosti in usklajevanja spretnosti pri delu na spletnih platformah.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
Evropska unija
EU pobuda
Študija
Že dolgo pred izbruhom krize Covid-19 so se pojavljala vprašanja o gig in platformnem delu: ali gre za "digitalne delavnice" ali pa za možnost razvoja spretnosti in boljšega usklajevanja znanj in spretnosti? Kriza na področju javnega zdravja je morda poudarila ranljivost platformnih delavcev, vendar je pokazala tudi širši potencial za digitalno delo in učenje.
Namen te študije Evropskega centra za razvoj poklicnega usposabljanja (Cedefop) je preučiti prakse razvoja spretnosti in usklajevanja spretnosti pri delu na spletnih platformah. V njej so predstavljeni dokazi iz intervjujev z deležniki platformnega gospodarstva in samimi crowdworkerji. Dokument opredeljuje vrste spretnosti, ki se razvijajo pri takšnem delu, in učne prakse gig delavcev. Poudarja tudi izzive (algoritemsko upravljanje, omejena prenosljivost platforme), ki so povezani z učinkovitim usklajevanjem znanj in spretnosti ter mobilnostjo crowdworkerjev, in podaja predloge politik za njihovo odpravo.
Spoznanja iz poročila lahko dajo koristne usmeritve za poklicno izobraževanje in usposabljanje, saj se sprašuje, kaj se lahko naučimo od tistih, ki so umetnost digitalnega dela in učenja obvladali že dolgo pred sedanjo krizo.