Estonija je ustvarila preprost in jasen model digitalnih kompetenc za učence v podporo učiteljem, tako da jim ni treba znova izumljati kolesa in se lahko popolnoma osredotočijo na učenca.
Estonija je ustvarila preprost in jasen model digitalnih kompetenc za učence v podporo učiteljem, tako da jim ni treba znova izumljati kolesa in se lahko popolnoma osredotočijo na učenca.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT), podrobneje neopredeljeno
Education and Youth Board of Estonia (Harno)
Estonija
Nacionalna pobuda
Javno
Estonski nacionalni kurikulum daje poudarek razvoju digitalnih kompetenc. Je ena od 8 ključnih kompetenc, na katere se osredotočajo šole v Estoniji.
Da bi učiteljem olajšali delo, je Estonija ustvarila preprost in jasen model digitalnih kompetenc za učence. Na ta način vsakemu estonskemu učitelju ni več treba izumljati lastnega kolesa, temveč se lahko osredotoči na podporo učencu.
Opredeljene kompetence služijo kot cilji tako učiteljem kot študentom. Kot taki okviri digitalnih kompetenc študentov ponujajo integrirane in skupne referenčne točke za analizo, ali učenje poteka. Te opisujejo kompetence, potrebne za reševanje problemov, s katerimi se srečujejo med učnimi procesi (dejansko tudi v delovnem življenju) z uporabo digitalnih tehnologij. Prilagojen je tudi estonskemu izobraževalnemu kontekstu,
Ogrodje digitalnih kompetenc učencev je prilagojeno DigComp 2.1, vseevropskemu okviru Evropske komisije. Ima 5 razsežnosti: 1) informacijsko in podatkovno pismenost (npr.: artikuliranje potreb, presojanje ustreznosti virov, organiziranje digitalnih podatkov; 2) komunikacija in sodelovanje, 3) ustvarjanje digitalne vsebine (npr.: urejanje, razumevanje avtorskih pravic, poznavanje orientacije) računalniški sistemi, 4) varnost in 5) reševanje problemov.
Ogrodja digitalnih kompetenc so dopolnjena z različnimi orodji, ki so namenjena podpori njihovega izvajanja. Tej vključujejo:
Pobudo za digitalno kompetenco vodi Odbor za izobraževanje in mladino Estonije, ki ima tudi posebno delovno skupino za digitalno kompetenco. Spremljajo razvoj in pripravljajo poročila, pilotirajo in testirajo nova orodja, posodabljajo materiale (vključno z okviri), predstavljajo rezultate itd.
Delovna skupina poroča o rezultatih in razvoju dvakrat letno Svetovalnemu odboru za digitalne kompetence, ki ga sestavlja 10 predstavnikov ključnih organizacij v Estoniji (Estonsko združenje izobraževalnih tehnologov, Estonsko združenje za napredek poklicnega izobraževanja, Estonsko združenje učiteljev, Univerza v Tartuju, Estonsko združenje učiteljev informatike, Estonsko združenje učiteljev v vrtcih, Univerza v Talinu, Estonski organ za kvalifikacije, Estonsko združenje ravnateljev šol in estonsko ministrstvo za izobraževanje in raziskave).