V projektu DISC sodeluje pet partnerjev iz Finske, Italije, Španije, Belgije in Slovenije, ki ljudem iz migrantskih okolij ponujajo usposabljanje za digitalne veščine.
V projektu DISC sodeluje pet partnerjev iz Finske, Italije, Španije, Belgije in Slovenije, ki ljudem iz migrantskih okolij ponujajo usposabljanje za digitalne veščine.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno
Osebne spretnosti in osebnostni razvoj
Belgija
Mednarodna pobuda
Javno
"Digital Skills for Integration and Active Citizenship" ali DISC je triletni projekt, ki ga sofinancira program Evropske unije Erasmus+ in katerega cilj je izboljšati digitalne spretnosti migrantov, beguncev in prosilcev za azil ter spodbujati aktivno in zavzeto državljanstvo. Projekt, ki se je začel leta 2019 in končal sredi leta 2022, se je izvajal v petih evropskih državah.
Program koordinira finska univerza za uporabne znanosti Laurea ob podpori Cesie iz Italije, španske Income, UC Leuven - Limburg v Belgiji ter Fakultete za kazensko pravosodje in varnost Univerze v Mariboru v Sloveniji.
Spodbujanje digitalnih spretnosti, aktivnega državljanstva in socialnega vključevanja tistih družbenih skupin, ki zaostajajo, so nekateri od ciljev projekta "Digitalne spretnosti za vključevanje in aktivno državljanstvo". Cilj projekta DISC je tudi dvigniti usposobljenost ljudi iz migrantskih in begunskih okolij na področju osnovnih digitalnih veščin ter spodbujati večjo uporabo digitalnih orodij za vsakdanje in družbeno življenje v vse večji skupnosti. Drugi cilj je okrepiti vlogo in vpliv visokošolskih ustanov in šol ter se odpreti vsem članom skupnosti.
V okviru projekta so bila razvita gradiva, ki so se osredotočala na vključenost in prilagodljiva digitalna orodja za učitelje, in sicer
Projekt DISC je uspešno vzpostavil mrežo za izmenjavo informacij, znanja in dobrih praks na lokalni, regionalni in evropski ravni, ki spodbuja sodelovanje in načrtovanje, ki temelji predvsem na vključevanju. Mednarodna razsežnost projekta je dodatno olajšala sodelovanje med deležniki pobude: dejavnosti so potekale v petih partnerskih državah - na Finskem, v Italiji, Španiji, Belgiji in Sloveniji.
Upoštevane so bile številne družbene skupine, med drugim: študenti in mladi z migrantskim ozadjem ter digitalno izključene osebe na splošno, mladinski delavci, predstavniki lokalnih, regionalnih in nacionalnih ravni oblasti, odbori in agencije, ki se ukvarjajo s socialno izključenimi osebami, priseljenci in begunci, mreže sodelovanja in socialni partnerji.
Uspešni vidiki programa so se v sodelujočih državah razlikovali, kar ponuja dobro podlago za nadaljnje raziskave in delo. Na Finskem je bil na primer projekt posebej visoko ocenjen z vidika trajnosti, saj je bilo veliko projektnih dejavnosti vključenih v visokošolske programe. V Italiji je program uspel usposobiti pomemben delež žensk iz migrantskih družin z vsaj osnovnim digitalnim znanjem. Pridobljene spretnosti so bile zelo različne: od učenja tiskanja ali prve uporabe računalnika do izražanja z digitalnimi sredstvi, zagotavljanja varnosti na spletu in samozavestne uporabe celotnega pisarniškega paketa Microsoft Office).