Estonska strategija izobraževanja 2021-2035 (vlada jo je sprejela novembra 2021) usmerja najpomembnejši razvoj na področju izobraževanja v Estoniji.
Estonska strategija izobraževanja 2021-2035 (vlada jo je sprejela novembra 2021) usmerja najpomembnejši razvoj na področju izobraževanja v Estoniji.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Ministry of Education and Research of Estonia
Estonija
Angleščina
Nacionalna pobuda
Estonska strategija izobraževanja 2021-2035 (vlada jo je sprejela novembra 2021) usmerja najpomembnejši razvoj na področju izobraževanja. Je podlaga za določanje prednostnih nalog in odločitev o financiranju ter za razvoj izvedbenih programov, ki podpirajo doseganje strateških ciljev. Izvajanje strategije na področju izobraževanja usklajuje ministrstvo za izobraževanje in raziskave.
Strategija izobraževanja ima pomembno vlogo pri doseganju splošnih ciljev nacionalnega dolgoročnega razvojnega načrta Estonija 2035. Strategija temelji na načelu, da je za doseganje prihodnjih ciljev izobraževanja v Estoniji treba ohraniti in nadalje razvijati njene prednosti ter odpraviti ozka grla.
Splošni cilj strategije je opremiti prebivalce Estonije z znanjem, spretnostmi in stališči, ki bodo ljudi pripravili na uresničevanje njihovih potencialov v osebnem, poklicnem in družbenem življenju ter prispevali k spodbujanju kakovosti življenja v Estoniji in globalnega trajnostnega razvoja.
1. Učne priložnosti so raznolike in dostopne, izobraževalni sistem pa omogoča nemoten prehod med ravnmi in vrstami izobraževanja.
Treba je: razviti celovito rešitev za upoštevanje neformalnega in priložnostnega učenja v formalnem izobraževanju, da se bolj upoštevajo znanja in spretnosti, pridobljene v različnih okoljih (digitalno okolje, delovna mesta, mladinski centri in programi, interesne šole, centri za okoljsko izobraževanje itd. Digitalna vključenost pomeni dostop do digitalnih storitev ter ustrezen odnos in spretnosti, ki so potrebni za uporabo digitalnih storitev.
2. Estonija ima kompetentne in motivirane učitelje in ravnatelje, raznoliko učno okolje ter na učenca osredotočen pristop k učenju in poučevanju.
Učitelji poznajo trende, priložnosti, tveganja in metodologije, povezane z novimi tehnologijami, ter tehnologije uporabljajo namensko. Pametni učni viri in metodologija podpirajo privlačno in učinkovito učenje in poučevanje ter pomagajo dajati in prejemati takojšnje in tehtne povratne informacije. Bistveni ukrep je personalizacija in diverzifikacija učenja ter podpora učenju z digitalnimi rešitvami.
Treba je: spodbujati razvoj in izvajanje različnih metod učenja in poučevanja (vključno z digitalno pedagogiko); razvijati in uporabljati digitalne rešitve kot orodja za inovacije v izobraževanju, ki omogočajo diverzifikacijo in personalizacijo izobraževanja, vključno z ocenjevanjem znanja; ozaveščati udeležence v učnem procesu o priložnostih in tveganjih informacijske družbe; sprejeti sistematičen pristop k uvajanju novih rešitev; izboljšati dostop do estonščine - jezikovno izobraževanje in učenje estonščine z uvedbo digitalnih rešitev.
3. Učne možnosti se odzivajo na razvojne potrebe družbe in trga dela.
Spretnosti za razvoj digitalnih vsebin v vseh starostnih skupinah ustvarjajo enake možnosti za vse učence in pogoje za večjo konkurenčnost. Bistven ukrep je oblikovanje digitalne rešitve za upravljanje posameznih učnih poti in karier ter za ocenjevanje znanj in spretnosti (digitalna zgodovina izobraževanja). Pa tudi razvijanje digitalne pismenosti v vseh starostnih skupinah za povečanje digitalne vključenosti in razvoj spretnosti pri ustvarjanju informacijskih tehnologij.
Potrebno je: razviti digitalno rešitev za upravljanje individualnih izobraževalnih poti in karier ter ocenjevanje spretnosti (digitalna zgodovina izobraževanja); povečati ozaveščenost o priložnostih in tveganjih informacijske družbe ter razvijati digitalne spretnosti v vseh starostnih skupinah za namen digitalne vključenosti.
Za dosego teh ciljev morajo biti odgovornosti in vloge vseh akterjev jasne, vendar ne toge. Pomembno je, da vsi opazijo in skrbijo, prevzamejo odgovornost za naloge, za katere so najprimernejši, ter so pripravljeni sodelovati.
Strategija izobraževanja 2021-2035, ki določa ključne izobraževalne cilje za naslednjih 15 let, je nadaljevanje estonske strategije vseživljenjskega učenja 2020. Strategija temelji na študijah in analizah, vizijskih dokumentih, ki so jih pripravili strokovnjaki, strategiji Estonija 2035, ciljih trajnostnega razvoja ZN, rezultatih dela delovnih skupin za strategijo izobraževanja, povratnih informacijah in prispevkih, zbranih na javnih posvetovanjih in dogodkih za sodelovanje, ter rezultatih estonske strategije vseživljenjskega učenja 2020 in njene vmesne ocene.
Digitalne rešitve in vse višja raven digitalnih kompetenc so izboljšale dostopnost, raznolikost in učinkovitost estonskega izobraževanja. Splošne in poklicne šole imajo digitalno infrastrukturo na visoki ravni. Ministrstvo za izobraževanje in raziskave poudarja, da je treba še naprej razvijati digitalne kompetence in podpirati diverzifikacijo učenja, tudi z digitalnimi rešitvami.
V pričakovanju prihajajočih izzivov je treba priznati širšo vlogo izobraževanja ter razumeti osebno, kulturno in družbeno vrednost izobraževanja, kar je bilo tudi izhodišče estonske strategije vseživljenjskega učenja 2020 in je bilo poudarjeno v dokumentih o viziji. Za posameznike je izobraževanje priložnost, da odkrijejo in razvijejo svoje sposobnosti in spretnosti ter tako postanejo zdravi in dejavni člani družbe. Izobraževanje pomaga ohranjati kulturo, razvijati identiteto ter povezovati preteklost, sedanjost in prihodnost. Ena od slabosti estonske družbe je razkorak med deklariranimi in dejanskimi vrednotami, tj. v kolikšni meri ljudi v vsakdanjem življenju vodijo vrednote in prepričanja, ki jih družba sprejema in se o njih strinja. Družbena vrednost izobraževanja bi se morala odražati v večji skladnosti, varnosti, prožnosti, ustvarjalnosti in regenerativni sposobnosti družbe, ki posameznikom omogočajo spopadanje s hitro spreminjajočim se svetom, vključno s kriznimi razmerami.
Sprejeto novembra 2021. Ukrepi za obdobje 2021-2035.
Skupni proračun za obdobje 2021-2035 znaša 25.387 milijonov EUR: Učne priložnosti in organizacija izobraževanja - 18.522 milijonov EUR; Učitelji, učna okolja in pristopi k učenju - 6.032 milijonov EUR; Izobraževanje, družba in trg dela - 833 milijonov EUR.
Izvajanje strategije in poročanje o njej podpira usmerjevalni odbor s širokim krogom članov.Koordinacijski odbor sestavljajo predstavniki Ministry of Education and Research, the Ministry of Finance, the Ministry of Culture, the Ministry of Economic Affairs and Communications, the Ministry of Social Affairs, the Ministry of the Environment, the Ministry of Rural Affairs, the Ministry of the Interior, the Government Office, the Estonian National Youth Council, the Estonian Language Council, the Estonian Chamber of Disabled People, the Association of Estonian Cities and Municipalities, the Estonian Employers’ Confederation, the Estonian Chamber of Commerce and Industry, the Estonian Unemployment Insurance Fund, the Estonian Trade Union Confederation in do sedem strokovnjakov s tega področja..
Izvajanje strategije in poročanje o njej podpira usmerjevalni odbor s širokim krogom članov.Koordinacijski odbor sestavljajo predstavniki Ministry of Education and Research, the Ministry of Finance, the Ministry of Culture, the Ministry of Economic Affairs and Communications, the Ministry of Social Affairs, the Ministry of the Environment, the Ministry of Rural Affairs, the Ministry of the Interior, the Government Office, the Estonian National Youth Council, the Estonian Language Council, the Estonian Chamber of Disabled People, the Association of Estonian Cities and Municipalities, the Estonian Employers’ Confederation, the Estonian Chamber of Commerce and Industry, the Estonian Unemployment Insurance Fund, the Estonian Trade Union Confederation in do sedem strokovnjakov s tega področja..