Digitalna slovenija logo
  • Nazaj na Digitalna.si
  • FB
  • TW
  • LN
  • Digitalna koalicija
  • Strateške skupine
  • Digitalna znanja
    • Home
    • Strategije
    • Pobude
    • Dobre Prakse
    • Izobraževanja
    • Gradiva
    • Financiranje
    • Objave in novice
    • Dogodki
    • Deležniki SDK
    • O portalu
  • Aktualno
Nazaj na kategorijo Nazaj na Strategije
Ikona kategorije Strategije | 09. avgust 2023

Estonija – Estonska digitalna agenda 2030

Estonska digitalna agenda 2030

O strategiji

Spletna stran

Estonska digitalna agenda 2030

Digitalna tehnologija/specializacija

Digitalne veščine

Stopnja digitalnih veščin

Osnovno,Vmesno,Napredno

Organizacija

Ministry of Economic Affairs and Communications of Estonia

Država

Estonija

Jezik

Angleščina

Tip iniciative

Nacionalna pobuda

Estonsko ministrstvo za gospodarske zadeve in komunikacije je leta 2021 sprejelo estonsko digitalno agendo 2030. Vključuje vizijo in akcijski načrt glede razvoja estonskega gospodarstva, države in družbe s pomočjo digitalne tehnologije v naslednjem desetletju.

Pri izvajanju vizije je pomembno dosledno upoštevati načela, poudarjena v razvojnem načrtu, v zvezi z vsemi podcilji:

  • Digitalna država
  • Povezljivost
  • Kibernetska varnost
  • Pričakovanja v povezavi z drugimi razvojnimi načrti

Na podlagi vizije je splošni cilj za naslednje desetletje glede razvoja digitalne družbe povečati digitalno moč Estonije: digitalna vlada zagotavlja najboljšo izkušnjo, hitri internet je na voljo vsem, ki ga v Estoniji zahtevajo, kibernetski prostor pa je varen in zanesljiv. 

Estonska digitalna agenda 2030 ima naslednje prednostne naloge v zvezi z razvojem digitalnih kompetenc:

  • Zagotoviti zadostno število strokovnjakov na področju IKT na ustrezni ravni, vključno s kibernetskimi strokovnjaki. Število strokovnjakov za IKT se mora v gospodarstvu do leta 2030 vsaj podvojiti, delež kibernetskih strokovnjakov med njimi pa se mora za doseganje prihodnjih ciljev v potrebnem obsegu povečati. V ta namen je treba nenehno širiti ustrezne učne možnosti in izboljševati kakovost učenja na vseh ravneh. 
  • Povečati pobude za prekvalifikacijo in izpopolnjevanje, povezane z digitalnimi spretnostmi, da bi prešli na naslednjo raven digitalne zrelosti v gospodarstvu in javni upravi. Strokovnjaki na različnih področjih morajo pridobiti specializirano digitalno znanje, da lahko sprožijo in/ali podprejo digitalne spremembe v svojih organizacijah. Razvoj specializiranih digitalnih spretnosti mora biti naravni del vsake ravni izobraževanja. S tem bi se povečala tudi sposobnost prilagajanja zaposlenih spremembam v različnih situacijah.
  • Zagotoviti, da bodo državljani imeli sodobna znanja in spretnosti za uporabno in varno ravnanje z digitalnimi rešitvami. Do leta 2030 bi morali biti vsi odrasli Estonci redni uporabniki interneta. To nam daje priložnost, da zagotovimo njihove zadostne zmogljivosti, vključno z osnovno ravnjo ozaveščenosti, tako da bodo lahko še bolje uporabljali storitve, ki sledijo skokovitemu razvoju digitalne uprave.
  • Vlagajte v raziskovalne in razvojne dejavnosti za povečanje zmogljivosti digitalne družbe. Aktivneje vključite strokovnjake za ustvarjanje pametnih rešitev ter odkrivanje znanja in rešitev, ki jih je mogoče nemudoma preizkusiti in implementirati v državi in gospodarstvu. 

Uresničevanje vizije digitalne družbe je odvisno tudi od številnih drugih področij in politik, ki jih pokrivajo drugi razvojni načrti. Zato so v tem razvojnem načrtu ločeno oblikovana tudi pričakovanja za druga področja politik.

Časovnica/časovni načrt

Objavljeno leta 2021. Ukrepi za obdobje 2021–2030.

Proračun

Nacionalno strategijo financirajo estonska vlada, javna ministrstva, organi in nacionalne agencije. Skupni stroški, tj. skupne potrebe po financiranju razvojnega načrta, znašajo približno 1,2 milijarde EUR v desetih letih.

Sodelovanje deležnikov

Organ, ki je na splošno pristojen za izvajanje programa in s tem tudi za razvojni načrt, je Ministrstvo za gospodarstvo in komunikacije ali v primeru posebnih dejavnosti njegova pomožna telesa in/ali drugi državni organi ali udeleženci.

Sodelovanje deležnikov

Organ, ki je na splošno pristojen za izvajanje programa in s tem tudi za razvojni načrt, je Ministrstvo za gospodarstvo in komunikacije ali v primeru posebnih dejavnosti njegova pomožna telesa in/ali drugi državni organi ali udeleženci.

DELI

Oglejte si tudi

16. julij 2021

Slovenija - Nacionalni program spodbujanja razvoja in uporabe umetne inteligence do leta 2025

Preberi več
16. julij 2021

Evropska strategija - Bela knjiga o umetni inteligenci

Preberi več
31. avgust 2021

DIGITALNA SLOVENIJA 2020 – Strategija razvoja informacijske družbe do leta 2020

Preberi več
Vse Strategije

Pridruži se več kot 125 podpornikom in sodeluj pri digitalizaciji Slovenije

Prijavi se kot podpornik svg Oddaj predlog ali mnenje svg
Ilustracija

Prijava an e-novice in ostani na tekočem traku

Prijava na e-novice

Zunanje povezave

  • vlada.si
  • gzs.si
  • mju.gov.si
  • rkrs.si
  • zit.si
  • akos-rs.si/digitalna-agenda
  • Digitalni Glasnik Slovenije – Marko Grobelnik

Povezave

  • Digitalna koalicija
  • Strateške skupine
  • Aktualno
Digitalna slovenija
info@digitalna.si

2021 © Digitalna Slovenija

Pravna obvestila Politika zasebnosti Piškotki Avtorji