O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
To poročilo Mednarodne organizacije dela (MOD) zagotavlja okvir za znanja in spretnosti v spreminjajočem se svetu, v katerem nove tehnologije, globalizacija, demografske spremembe ter okoljske in podnebne spremembe vplivajo na prihodnost dela in življenja. Poleg tega sta pandemija in kriza COVID-19 izjemno pospešili prehod na digitalizirano delovno mesto in družbo, hkrati pa povečali obstoječe neenakosti in vrzeli v znanju in spretnostih.
Da bi predvidela potrebe po znanju in spretnostih za prihodnje delovno mesto, se MOD osredotoča na pridobivanje spretnosti, kompetenc in kvalifikacij za vse prek vseživljenjskega učenja, pri čemer zagotavlja, da so sistemi izobraževanja in usposabljanja prilagojeni potrebam trga dela in lahko pomagajo delavcem, da kar najbolje izkoristijo razpoložljive priložnosti za dostojno delo. Zato MOP posebno pozornost namenja potrebam ranljivih skupin po znanju in spretnostih.
Ker trenutno ni okvira, ki bi obravnaval vpliv globalnih dejavnikov sprememb in pandemije na temeljna znanja in spretnosti, MOD v tem poročilu uvaja terminologijo, taksonomijo in opredelitve temeljnih znanj in spretnosti za življenje in delo. Štiri kategorije spretnosti sestavljajo socialne in čustvene spretnosti, kognitivne in metakognitivne spretnosti, osnovne digitalne spretnosti in osnovne spretnosti za zelena delovna mesta.