O gradivu
Digitalna tehnologija/specializacija
Kibernetska varnost,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
Vrsta gradiva
Drugo gradivo za izobraževanje
Organizacija
Joint Research Centre (JRC)
Ciljna skupina
Osebe v osnovnošolskem izobraževanju
Happy Onlife je ustvarilo Skupno raziskovalno središče Evropske komisije in je zelo priljubljeno vrstniško in medijsko izobraževalno orodje, ki spodbuja varno in odgovorno uporabo IKT med odraslimi in otroki. Happy Onlife odpira pot za opolnomočenje učiteljev in staršev pri aktivnem usmerjanju otrok, da postanejo pametnejši, odgovornejši in spoštljivejši pri uporabi digitalnih tehnologij, ter jim pomaga razumeti priložnosti, veščine, tveganja in posledice, ki se skrivajo za njihovimi odločitvami na spletu.
Otroci in mladi so že od zgodnjega otroštva zelo aktivni uporabniki digitalnih tehnologij. Raziskave kažejo, da se otroci hitro učijo z zrcaljenjem vedenja staršev, starejših bratov in sester ter vrstnikov. Po eni strani so otroci pridobili samostojnost in spretnosti v digitalnem svetu, po drugi strani pa jim primanjkuje refleksivnega in kritičnega razmišljanja ter zavedanja o priložnostih in tveganjih, kot sta spletno ustrahovanje ali kraja digitalne identitete. Aktivno posredovanje odraslih bi omogočilo vključevanje vrednot in kritičnega mišljenja, vendar se za zdaj zdi, da so odrasli slabi aktivni posredniki in potrebujejo praktična orodja za opolnomočenje.
Kljub širokemu naboru offline in spletnih virov ter pobud za kibernetsko varnost v Evropski uniji obstaja nujna potreba po učnih pripomočkih za ozaveščanje o kibernetski varnosti/online varnosti/zaščiti podatkov, digitalni pismenosti in razvoju spretnosti, ki bi bili kot "za uporabo pripravljeni" viri na voljo učiteljem, vzgojiteljem in staršem. Tu nastopi Happy Onlife, skrivnost njegovega uspeha pa je tako v vsebini in strukturi igre kot tudi v številnih oblikah in načinih igranja: gre za zabavno igro, ki jo je mogoče igrati na spletu, v aplikaciji (za iOS in Android) ali pa jo prenesti in natisniti kot klasično namizno igro. Do zdaj je bilo opravljenih že več kot 11.000 prenosov, na voljo pa je v več jezikih. Programska oprema igre je na voljo tudi kot odprtokodna datoteka, ki jo lahko prenesete in prilagodite ter tako ustvarite svojo lastno igro.
Ali ste pripravljeni, da se z otroki igrate varno na spletu?
@ JRC