O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Kibernetska varnost,Bločne verige,Navidezna resničnost,Razvoj programske opreme,Razvoj spletnih rešitev,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Kakšno je stanje na področju digitalnih spretnosti v Španiji?
Pomanjkanje tehnološkega znanja vpliva tako na vladne agencije, izobraževalne sisteme, tehnološko industrijo kot tudi na podjetnike. Dejansko ima 46 % španskih podjetij težave pri iskanju digitalnih profilov, ki jih potrebujejo in iščejo. Najtežje je zapolniti tehnološke vloge, kot so tiste, povezane z analizo podatkov, računalništvom v oblaku in razvojem aplikacij.
Kateri so glavni razlogi za to?
Na splošno se zmanjšuje število študentov na področju predmetov STEM, ki se pogosto dojemajo kot pretežki. To v veliki meri velja za dekleta, pri čemer številne študije kažejo, da pomanjkanje zaupanja v svoje študijske sposobnosti, slaba družbena usmerjenost teh disciplin in negativen vpliv družbenih stereotipov na koncu ovirajo ta proces. To skupaj s pomanjkljivo pripravljenostjo učiteljev in svetovalcev v šolah, na univerzah in v centrih za poklicno usposabljanje vse bolj vpliva na odločitev naših mladih za izbiro in vpis v predmete STEM.
Številni glasovi opozarjajo na to neravnovesje: med izobraževanjem in znanjem ljudi in zaposlenih ter potrebami podjetij, zlasti v okviru srednjega izobraževanja in poklicnega usposabljanja. Zdaj moramo naše dijake preusmeriti v srednje in višje poklicno izobraževanje ter spodbujati dvojno poklicno izobraževanje, ki je v Španiji še vedno v začetni fazi.
Kako odpraviti vrzel v digitalnih spretnostih? Priporočila AMETIC
"Izobraževanje mora postati prednostna naloga. Šolski izobraževalni programi ne bi smeli vključevati le tehnološkega usposabljanja, temveč tudi programe ozaveščanja o varnosti, zaupanju in etiki v digitalnih tehnologijah. programiranje na primer hitro postaja enako potreben predmet kot angleščina."
Poleg tega je nujna prepoznavnost pomembnih osebnosti na tem področju, s čimer se bodo strokovni delavci obeh spolov približali izobraževalnim središčem. Prav tako je treba posodobiti znanje učiteljev, vključno z njihovo sposobnostjo dela z novimi tehnologijami in aplikacijami v razredu ali spodbujati projektno poučevanje, vključno z digitalnim podjetništvom. Uporaba digitalnih izobraževalnih modelov in tehnologije bi morala postati samoumevna od prvega koraka na izobraževalni poti vse do zaključka študija in življenja.
"Zagotavljanje digitalnih spretnosti v izobraževanju in poklicnem usposabljanju in usposabljanju mora ustrezati potrebam trga. Nadvse pomembno je razvijati, posodabljati in vzpostavljati povezave med univerzitetnimi diplomami in poklicnim usposabljanjem ter spodbujati sodelovanje med izobraževalnimi ustanovami in podjetji, da se bodo učni načrti in usposabljanje pedagoškega osebja razvijali skupaj s tehnologijo."
Nova uredba o poklicnem usposabljanju, ki je bila pred kratkim sprejeta, bo še dodatno podprla programe dualnega poklicnega usposabljanja. Kljub temu podjetja po vsej Španiji poudarjajo potrebo po davčnih in/ali gospodarskih ukrepih, ki bi spodbujali sodelovanje med univerzami in podjetji ter dualno usposabljanje.
"Oblikovati bi morali različne izobraževalne programe, da bi videli več tehnološko navdihnjenih dejavnosti, namenjenih šolarjem, in tako spodbujali poklice STEM. Zanimanje za te poklice lahko vzbudimo tako, da združimo strokovnjake s področij, kot so kibernetska varnost, umetna inteligenca, internet stvari, strokovnjaki za računalništvo v oblaku ali velike količine podatkov, in jih pripravimo do tega, da so vzorniki in mentorji študentom, ki bodo kmalu končali študij."
Pri pomoči mladim pri učenju in ustvarjanju s pomočjo digitalne tehnologije so bili še posebej uspešni nekateri od naslednjih programov, kot so STEAM Alliance ministrstva za izobraževanje, Club Inspiring Girls, DesarrolladorAs, WOMEN4IT, Mujer e Ingeniería ali ToolBox Academy.
Za spodbujanje okolja, ki spodbuja vseživljenjsko učenje zaposlenih, bi morali kadrovski oddelki in vodstva podjetij spodbujati tako aktivno politiko zaposlovanja na delovnem mestu skozi celotno delovno dobo, vključno s spletnim usposabljanjem. Nekatera zasebna podjetja že razvijajo lastne univerze za svoje zaposlene: kot primer lahko navedemo Grupo Eulen ali CEPSA Digital Experience. Številni programi se osredotočajo tudi na izpopolnjevanje zaposlenih, iskalcev zaposlitve in državljanov, kot so npr: Conecta Empleo, Fundaula, Barcelona Digital Talent.
Pomembno je tudi stalno spremljanje, preučevanje in analiziranje povpraševanja po poklicnih kvalifikacijah in njihovega razvoja v različnih proizvodnih sektorjih. Upoštevati je treba načrt usposabljanja za usposabljanje na področju IKT za brezposelne, AMETIC skupaj z drugimi digitalnimi združenji in sindikati sodeluje v skupnem sektorskem odboru za digitalno gospodarstvo in industrijo, ki ga organizira FUNDAE (državna fundacija za usposabljanje zaposlenih), sodelujemo pri posodabljanju specialnosti usposabljanja v našem sektorju.
Nazadnje, spodbujanje sodelovanja med javnim in zasebnim sektorjem bo privedlo do konkretnih rešitev, ki bodo vplivale na vrzel v digitalnih spretnostih. Od samega začetka morajo biti vključeni tako zasebni organi (združenja, poslovne šole, univerze, izobraževalni centri, šole, podjetja) kot javni deležniki in oblikovalci politik (državni sekretariat, ministrstvo za izobraževanje in poklicno usposabljanje itd. Na primer, sporazum, ki sta ga 28. februarja 2019 podpisala Ministrstvo za izobraževanje in poklicno usposabljanje ter AMETIC, je pregledal nazive poklicnega usposabljanja, povezane z našim sektorjem, in sicer nazive višji tehnik za upravljanje sistemov računalniških omrežij, višji tehnik za razvoj večplatformnih aplikacij in višji tehnik za razvoj spletnih aplikacij. Trenutno si prizadevamo za razvoj specialističnih tečajev na področju virtualne resničnosti in veriženja blokov.
O Franciscu Hortigüeli
Inženir telekomunikacij z več kot 30 leti izkušenj na področju digitalne tehnologije. Delal je na različnih področjih, kot so prodaja, trženje, komuniciranje in javne zadeve, za vodilna podjetja, kot sta Philips in Samsung. Od leta 2019 je izvršni direktor podjetja AMETIC. V svoji karieri je uspešno vodil nacionalne projekte na področju izobraževanja in digitalnih spretnosti.
O podjetju AMETIC
AMETIC zastopa industrijo digitalne tehnologije v Španiji. Naši člani so podjetja vseh velikosti, ki vključujejo velika globalna podjetja s področja IT, telekomunikacij, zabavne elektronike, storitev in digitalnih vsebin, pa tudi druga vodilna podjetja na področju digitalne preobrazbe in druga združenja v tem sektorju. Naši glavni prednostni nalogi sta digitalizacija in digitalna znanja.