O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Umetna inteligenca,Kibernetska varnost,Internet stvari,Robotika,Visokozmogljivo računalništvo,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Poslovne in upravne vede, pravo, podrobneje neopredeljeno
Družba Dell Technologies se je nedavno povezala z Inštitutom za prihodnost (IFTF) in 20 strokovnjaki z vsega sveta, da bi skupaj načrtovali prihodnost, napovedali, kako bodo nove tehnologije, kot sta umetna inteligenca (AI) in internet stvari (IoT), do leta 2030 spremenile naše življenje in delo, ter zbrali vpoglede, ki bodo podjetjem pomagali pri navigaciji v prihodnjem desetletju. Strokovnjaki so ugotovili, da smo na pragu naslednjega obdobja partnerstev med človekom in strojem.
Več kot 8 od 10 (82 %) vodij pričakuje, da bodo ljudje in stroji v petih letih v njihovi organizaciji delovali kot integrirane ekipe (26 % jih pravi, da njihova delovna sila in stroji že uspešno delujejo na ta način). Vendar so razdeljeni glede tega, kaj bo ta premik pomenil zanje, za njihovo podjetje in celo za svet na splošno.
To delitev lahko vidimo v načinu, kako vodje napovedujejo prihodnost. Petdeset odstotkov poslovnih vodij meni, da bodo avtomatizirani sistemi sprostili njihov čas, kar pomeni, da se vsak drugi ne strinja s tem mnenjem. Več kot štirje od desetih (42 %) so prepričani, da bodo v prihodnosti bolj zadovoljni z delom, če bodo naloge, ki jih ne želijo opravljati, prenesli na stroje - kar pomeni, da jih 58 % meni nasprotno in da bodo zamudili priložnost, da izkoristijo avtomatizirane sisteme in sprostijo svoj čas za dejavnosti višjega reda, ki se osredotočajo na ustvarjalnost, izobraževanje in strategijo.
Skoraj šest od desetih (56 %) jih meni, da bodo morale šole učiti, kako se učiti, in ne, kaj se učiti, da bi učence pripravile na poklice, ki še ne obstajajo (kar potrjuje napoved IFTF, da 85 % poklicev, ki bodo obstajali leta 2030, še ni bilo izumljenih) - 44 % pa se jih s tem ne strinja. Ta različna stališča bi lahko poslovnim voditeljem otežila samozavestno pripravo na prihodnost, ki se spreminja.
Ne le, da podjetja razdvajajo nasprotni pogledi na prihodnost, temveč jih pestijo tudi ovire za uspešno digitalno poslovanje v letu 2030. Mnogi se ne premikajo dovolj hitro in ne posegajo dovolj globoko, da bi premagali te ovire. Le 27 odstotkov podjetij je digitalno tehnologijo vključilo v vse svoje dejavnosti. Večina (57 odstotkov) podjetij se trudi slediti tempu sprememb, 93 odstotkov pa se jih spopada z določeno obliko ovir, da bi postali uspešno digitalno podjetje v letu 2030 in pozneje. Preveč podjetij (61 %) zavirata nezadostna digitalna vizija in strategija, ki se med drugim kaže v pomanjkanju podatkov o donosnosti naložb, ki bi dokazali vrednost digitalne preobrazbe, ter pomanjkljivi podpori in sponzorstvu vodilnih.
Enak delež podjetij se spopada z vrzeljo v znanju in spretnostih, pomanjkanjem zavzetosti zaposlenih in kulturo zaposlenih, ki se upira spremembam. Več kot polovica se spopada z zastarelo tehnologijo, ki ne more delovati dovolj hitro, preobremenjenostjo s podatki, zasebnostjo in kibernetsko varnostjo. Poleg tega jih 51 odstotkov priznava, da imajo neučinkovite ukrepe za kibernetsko varnost, 59 odstotkov pa jih meni, da njihovi zaposleni niso dovolj varnostno podkovani.