Raziskovalno poročilo: "Vpliv umetne inteligence, strojnega učenja, avtomatizacije in robotike na informacijski poklic" poudarja, da tehnična znanja niso edina stvar, ki jo bodo morali delavci v prihodnosti dodatno razviti.
Raziskovalno poročilo: "Vpliv umetne inteligence, strojnega učenja, avtomatizacije in robotike na informacijski poklic" poudarja, da tehnična znanja niso edina stvar, ki jo bodo morali delavci v prihodnosti dodatno razviti.
Umetna inteligenca,Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
Združeno kraljestvo
Nacionalna pobuda
Poročilo
CILIP, Združenje knjižnic in informacij, je maja 2021 objavilo zanimivo raziskovalno poročilo: "Vpliv umetne inteligence, strojnega učenja, avtomatizacije in robotike na informacijsko stroko", o katerem smo razpravljali tudi na nedavnem spletnem seminarju z istim naslovom. Osredotoča se na odgovore na vprašanja, ali imajo informacijski strokovnjaki potrebne digitalne spretnosti in razumevanje, da bi lahko v celoti podprli svoje uporabnike pri varnem in uspešnem sodelovanju v umetno inteligentnem svetu; kakšna etična vprašanja so povezana z izvajanjem teh tehnologij in kakšen bo nabor spretnosti prihodnje delovne sile.
Umetna inteligenca in roboti lahko povzročijo prelomne spremembe na vseh delovnih mestih v knjižnicah in informacijskih storitvah. Lahko bi močno izboljšala dostop do informacij; lahko spremenita vloge informacijskih strokovnjakov in v nekaterih sektorjih jih že spreminjata. Umetna inteligenca bo nadomestila nekatere elemente človeškega dela, zlasti ponavljajoče se delo z znanjem in storitveno delo. Vendar pa bi lahko povzročila tudi razširitev vlog. Najbolj se bodo povečala tehnološka znanja in spretnosti. Še vedno bodo morda potrebne tudi višje kognitivne spretnosti, čeprav spretnosti napredne pismenosti morda ne bodo potrebne v tako pomembnem obsegu. V primerjavi s tradicionalnimi znanji in spretnostmi se bo v prihodnosti spremenilo njihovo ravnovesje.