Kako se starejši v nordijskih in baltskih državah učijo digitalnih spretnosti? Projekt Nordplus raziskuje najboljše prakse v štirih državah EU: Finske, Švedske, Norveške in Litve.
Kako se starejši v nordijskih in baltskih državah učijo digitalnih spretnosti? Projekt Nordplus raziskuje najboljše prakse v štirih državah EU: Finske, Švedske, Norveške in Litve.
Digitalne veščine
Osnovno
Uporaba računalnika
University of Jyväskylä, Finland
Finska
Mednarodna pobuda
Javno
Digitalni razkorak je tudi generacijski in v tem okviru poteka projekt Nordplus na Finskem, Švedskem, v Litvi in na Norveškem, katerega cilj je raziskati, kako starejši v nordijskih in baltskih državah pridobivajo digitalne spretnosti.
Ta pobuda združuje dva projekta: eden je potekal od septembra 2020 do avgusta 2021, drugi pa se je začel leta 2021 in končal decembra 2023. Oba projekta koordinira Poletna univerza Jyväskylä, podpirajo pa ju Švedsko združenje za izobraževanje na daljavo (SE), Medardas Cobotas Univerza za tretje življenjsko obdobje v Litvi in Seniornett na Norveškem.
Ključna naloga projekta je okrepiti področja sodelovanja med nordijskimi in baltskimi državami, ko gre za vseživljenjsko učenje starejših, ter spodbujati izmenjavo znanja in prost pretok zamisli o poučevanju digitalnih spretnosti za starejše. Cilj projekta je izmenjava dobrih praks na temo digitalnih veščin za starejše v nordijski in baltski regiji ter ocena, kako digitalizacijo in vseživljenjsko učenje vidijo v različnih državah. Dve fazi projekta sta razdeljeni na naslednji način:
Projekt je bil uspešen pri širjenju različnih pogledov na izobraževanje odraslih, pri čemer so bila oblikovana posebna priporočila za vključevanje starejših v usposabljanje za digitalne kompetence na Švedskem, v Litvi in na Finskem. Poudaril je tudi primere primerov in najboljše prakse pri poučevanju starejših o digitalnih spretnostih ter vključil široko skupnost ljudi: od pedagoškega osebja do predstavnikov odraslih študentov ali prostovoljcev (starejših) iz vsake organizacije.
Projekt je omogočil več srečanj in seminarjev v vsaki od sodelujočih držav ter predstavil najboljše prakse v vsaki od njih. Vsa srečanja so vključevala strokovne predstavitve in razprave o različnih praksah in metodah podpore in razvoja digitalnih kompetenc starejših.
Te najboljše prakse so bile nato ponovljene v sodelujočih državah, prilagojene in uporabljene v različnih kontekstih, na primer z različnimi programi medsebojnega učenja. Informacije in gradivo iz projekta so se razširjale tudi znotraj institucij organizatork in med njimi, prakse srečanj pa so se ves čas projekta razvijale s stalnim ocenjevanjem ter zbiranjem in razširjanjem povratnih informacij udeležencev.
To sodelovanje je razširjeno in se nadaljuje v novi izdaji projekta do leta 2023, ki se osredotoča na razvoj smernic za trenerje, ki delajo s starejšimi v kontekstu digitalnih veščin, ki ponujajo vrsto virov in orodij za lažje vsakdanje življenje v digitalnem svetu.