To poročilo o raziskavi predstavlja skupna prizadevanja desetih razvojnih partnerjev, da bi osvetlili vpliv pandemije COVID-19 na razvoj spretnosti.
To poročilo o raziskavi predstavlja skupna prizadevanja desetih razvojnih partnerjev, da bi osvetlili vpliv pandemije COVID-19 na razvoj spretnosti.
Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Osnovne in splošne izobraževalne aktivnosti/izidi, podrobneje neopredeljeno
Evropska unija
Mednarodna pobuda
Poročilo
To poročilo o raziskavi predstavlja skupna prizadevanja desetih razvojnih partnerjev (UNESCO, Evropska komisija, Mednarodna organizacija dela, Azijska razvojna banka, ETF, Word Bank, Afriška razvojna banka, GAN Global, CEDEFOP, OECD) pri poskusu osvetlitve vpliva pandemije COVID-19 na usposabljanje in razvoj zaposlenih, vajencev, praktikantov in pripravnikov z vidika podjetij in organizacij.
Glede na razširjeno prekinitev poslovanja in posledično prekinitev dejavnosti usposabljanja in razvoja rezultati raziskave kažejo mračno sliko stagnacije dejavnosti razvoja znanj in spretnosti. Hkrati pa so podjetja in organizacije po vsem svetu pokazale, da so sposobne improvizirati in uvajati novosti, ter številne dobre prakse in inovativne rešitve, ki so jih sprejele za ublažitev posledic pandemije, so zajete v tem poročilu. Ker je pandemija COVID-19 pospešila spremembe v povpraševanju po znanju in spretnostih ter povečala možnost strukturnih sprememb na trgih dela po vsem svetu, je nujno potrebno kakovostno usposabljanje za podporo trdnemu okrevanju gospodarstva. Brez sanacije obstaja nevarnost, da za seboj pustimo "generacijo COVID-19" sedanjih in prihodnjih delavcev z nižjimi zaslužki in manj kakovostnimi delovnimi mesti v celotnem življenjskem obdobju.
Da bi povečali agilnost in odpornost družb za spopadanje z izzivi, ki jih prinaša pandemija, in krizami v prihodnosti, imajo vlade ključno odgovornost pri zagotavljanju nadaljevanja usposabljanja in razvoja na delovnih mestih ter izboljšanju učinkovitosti sistemov razvoja spretnosti in vseživljenjskega učenja. Učinkovit sistem razvoja spretnosti je odvisen od tesnega usklajevanja med vladami, socialnimi partnerji, zasebnim sektorjem in ponudniki izobraževanja ali usposabljanja. Zlasti vključevanje delodajalcev v uvajanje novih programov usposabljanja ter posodabljanje učnih načrtov in izvajanja obstoječih programov je ključnega pomena za večjo odzivnost formalnega TVET in programov učenja na delovnem mestu na potrebe trga dela.
To poročilo na podlagi spoznanj, pridobljenih iz ugotovitev raziskave, predlaga vrsto priporočil za politike, s katerimi bi odpravili neposredne posledice pandemije, zagotovili hitro okrevanje po krizi in vzpostavili sisteme za razvoj spretnosti, ki se bodo lahko dolgoročno prilagajali spremembam na trgu dela. Ta svetovna zdravstvena kriza zahteva sodelovanje in partnerstva med zainteresiranimi stranmi na vseh ravneh, vključno z mednarodnimi in regionalnimi razvojnimi organizacijami, vladami, socialnimi partnerji, javnimi in zasebnimi podjetji, ustanovami za izobraževanje in usposabljanje ter učenci in delavci iz vseh družbenih slojev.
Ta medagencijska raziskava ponazarja mednarodno sodelovanje, ki je potrebno pri odzivanju na pandemijo COVID-19. Upamo, da bo ta skupna pobuda služila kot baza znanja in spodbuda za spodbujanje večjega mednarodnega sodelovanja in izmenjave znanja na tem področju, za oblikovanje inovativnih rešitev za obravnavanje vpliva COVID19 na usposabljanje na delovnih mestih ter za oblikovanje učinkovitih in odpornih sistemov za razvoj spretnosti.