O strategiji
Digitalna tehnologija/specializacija
Kibernetska varnost,Internet stvari,Robotika,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Organizacija
Office of the Deputy Prime Minister for Investments and Informatisation of Slovakia
Strategija 2030 za digitalno preobrazbo Slovaške je medsektorska vladna strategija - okvir, ki opredeljuje prednostne naloge politike Slovaške v okviru trenutno potekajoče digitalne preobrazbe gospodarstva in družbe pod vplivom inovativnih tehnologij in globalnih megatrendov digitalne dobe.
Slovaška strategija 2030 določa cilj posodobitve slovaškega gospodarstva z inovativnimi in okolju prijaznimi industrijskimi rešitvami, ki jih omogoča na znanju temelječe podatkovno gospodarstvo do leta 2030. To vključuje ukrepe za izboljšanje učinkovitosti storitev javne uprave, zagotavljanje pametne uporabe obstoječe infrastrukture ter krepitev potenciala državljanov, da živijo aktivno digitalno življenje in v celoti izkoristijo prednosti tehnologije.
Tema digitalnih spretnosti je obravnavana v poglavju 3.2 strategije, družba in izobraževanje. Prednostne naloge, navedene v slovaški strategiji 2030, sledijo stebrom koalicije za digitalna znanja in spretnosti ter delovna mesta, vključno z naslednjimi:
Digitalne spretnosti za državljane
- Podpora sistemskemu vseživljenjskemu učenju za vse v vseh panogah in poklicih.
- Izboljšanje digitalnih spretnosti državljanov, da bodo razumeli digitalne tehnologije sodobnega sveta in jih uporabljali za pridobivanje koristi.
Digitalne spretnosti za delovno silo
- Oblikovanje izobraževalnih programov za razvoj spretnosti in kompetenc, ki bodo bolj ustrezale sedanjim in prihodnjim zahtevam trga dela, ter priprava slovaške delovne sile na izzive prihodnosti.
- Posodobitev digitalnih spretnosti zaposlenih, da bodo lahko v dobi robotizacije in avtomatizacije našli smiselna delovna mesta.
Digitalna znanja in spretnosti za strokovnjake s področja IKT
- Podpiranje pobud za izobraževanje o naprednih digitalnih spretnostih, vključno s specialističnimi kompetencami, kot so poznavanje interneta stvari (IoT), kibernetska varnost, veliki podatki in robotika.
- Vzpostavitev prožnejšega inovacijskega sistema študijskih programov, da bi bil visokošolski študij učinkovitejši, hkrati pa spodbujanje medsektorskih in medpanožnih programov, s čimer bi se povečala prožnost diplomantov na trgu dela.
Digitalne spretnosti v izobraževanju
- Podpiranje digitalne preobrazbe šol in izobraževalnih ustanov ter izvajalcev usposabljanj, da bi povečali splošno kakovost in izboljšali predpogoje za zaposlitev ter tako podprli pridobivanje spretnosti 21. stoletja.
- Spodbujanje uporabe digitalnih tehnologij (izobraževalnih platform) in digitalnih izobraževalnih vsebin za bolj inovativne in motivacijske metode poučevanja.
- Izboljšanje digitalnih kompetenc dijakov, študentov in udeležencev prek tečajev o digitalnem gospodarstvu in krepitev digitalne vključenosti, s čimer se zagotovi enak dostop do digitalnega izobraževanja za vse.
- Ustvarjanje boljših pogojev za motivacijo, izobraževanje in pripravo učiteljev pri zelo iskanih predmetih, kot je STEM.
- Izboljšanje sodelovanja med učitelji, podjetniki in zakonodajalci, da bi pospešili izobraževanje in usposabljanje na področju digitalnih spretnosti.
- V sodelovanju z Državnim zavodom za šolstvo razviti normativna pravila za poučevanje informatike in informacijskega izobraževanja na vseh ravneh izobraževalnega sistema.
Časovnica/časovni načrt
Sprejetje v letu 2019. Ukrepi za obdobje 2019–2030.
Proračun
Dejavnosti se bodo financirale iz evropskih strukturnih in investicijskih skladov, Evropskega sklada za regionalni razvoj ter iz programa za digitalno Evropo in drugih finančnih instrumentov EU.
Sodelovanje deležnikov
Pri izvajanju strategije sodelujejo deležniki iz vladnega sektorja, industrije in akademskih krogov.
Sodelovanje deležnikov
Pri izvajanju strategije sodelujejo deležniki iz vladnega sektorja, industrije in akademskih krogov.