O dobri praksi
Digitalna tehnologija/specializacija
Kibernetska varnost,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Industrija - Področje izobraževanja in usposabljanja
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev, podrobneje neopredeljeno
Tip financiranja
Mnižično financiranje (Crowdfunding)
Družbeno opozorilo je projekt, ki v šole prinaša temo digitalne ozaveščenosti s pomočjo mreže mladih prostovoljnih trenerjev, strokovnjakov, ki se vsakodnevno ukvarjajo z digitalnimi tehnologijami. Cilj ni alarmiranje ali pomirjanje, temveč obveščanje.
Projekt se je rodil leta 2018 z namenom, da bi v italijanske šole prinesel temo digitalne ozaveščenosti. Ugotovljena potreba je bila informirati mlade o tveganjih in priložnostih, ki jih prinaša internet, s prikazom najboljših praks in primerov mladih, kot so oni, ki internet in družbene medije uporabljajo za delo, življenje in izvajanje skupnostnih projektov. V ta namen je Gibanje za digitalno etiko vzpostavilo mrežo približno 300 prostovoljnih trenerjev po vsej Italiji, večinoma mladih digitalnih strokovnjakov, ki so lahko zgled mladim.
Spoznajte projekt
Jedro vsake intervencije Družbenega opozorila je širjenje informacij o prednostih novih komunikacijskih tehnologij, če jih uporabljamo z znanjem, zavestjo in umirjeno. Cilj ni alarmiranje ali pomirjanje staršev, odraslih in mladih, temveč njihovo objektivno obveščanje. Cilj gibanja je:
- obveščati o tveganjih in omejitvah novih tehnologij
- s konkretnimi primeri prikazati, kako te tehnologije vplivajo na naše vsakdanje življenje
- olajšati iskanje stalnega ravnovesja med dejavnostmi na spletu in zunaj njega
Namen izmenjave spodbud in informacij je razvijati kritično zavest o tem, kako digitalne tehnologije spreminjajo naš svet, čustva in družbeno vedenje.
Projekt je konkretno sestavljen iz dvournih izobraževalnih intervencij, ki obravnavajo različne teme, kot so delovanje glavnih družbenih omrežij, osebna blagovna znamka, ugled, pojavi, kot je hikikomori, digitalni poklici (na primer menedžerji družbenih medijev, o katerih mnogi srednješolci še vedno ne vedo), in druge teme, ki jih vsak trener poglobi glede na svoje znanje. Intervencije so bolj pogovor kot predavanje, iz pogovorov in zahtev mladih pa se porajajo najbolj zanimive ideje.
Zakaj je to dobra praksa?
Združenje je vzpostavilo tudi znanstveno opazovalnico, ki zbira anonimne podatke mladih o njihovi uporabi interneta in družbenih medijev ter o tem vsako leto objavi poročilo. Vse pogosteje se zgodi, da se usposabljanje zahteva za odraslo občinstvo, zlasti za učitelje in starše, saj je potreba po večji ozaveščenosti o dinamiki spleta in družabnih omrežij vse bolj očitna. Cilj projekta Social Warning je obravnavati to potrebo po oblikovanju boljše družbe na spletu in zunaj njega.
Gibanje za digitalno etiko si zdaj prizadeva razširiti to, kar je bilo v Italiji že storjeno, na evropsko ozemlje. Predvsem se izpopolnjujeta izobraževalna predloga in oblika, da bi se lahko projektu pridružilo in ga širilo več trenerjev, razvijajo pa se tudi pobude za mlade Evropejce. Prva je hackathon, ki je potekal v Rimu in na katerem je sodelovalo 70 univerzitetnih študentov iz vse Evrope, bodočih nosilcev odločanja, ki so skupaj iskali rešitve za boljšo digitalno prihodnost, druga pomembna pobuda pa je evropski dan digitalnega državljanstva, katerega namen je spodbujati digitalno izobraževanje po vsej Evropi. Prva izvedba je bila oktobra 2021 v Rimu.