O objavi
Digitalna tehnologija/specializacija
Kibernetska varnost,Razvoj programske opreme,Razvoj mobilnih aplikacij,Razvoj spletnih rešitev,Digitalne veščine
Stopnja digitalnih veščin
Srečno hekanje! Od ideje do rešitev za ključne globalne izzive
Študentje sodelujejo med SHU2022.
#SHU2022 je nekoliko drugačen od običajnega hackathona. Večina hackathonov, ki potekajo po Evropi in svetu, je najpogosteje namenjena strokovnjakom s področja IT. Poleg tega njihova strategija trženja običajno temelji na razpoložljivosti denarnih nagrad ali dostopu do programov za pospeševanje poslovanja. Socialni hackathon predstavlja drugačen in bolj inovativen pristop k nagovarjanju širšega občinstva in reševanju konkretnih izzivov.
Kako torej opredeliti družbeni hackathon? Socialni hackathon je v svojem bistvu participativen in odprt proces, katerega cilj je opredeliti konkretne izzive, povezane z izboljšanjem enega (ali več) družbenih vprašanj.
Socialni hackathon prav tako odstopa od običajnega področja,osredotočenega na informacijsko tehnologijo, in temelji na sodelovanju med ljudmi z nizko ravnjo digitalnega znanja. Udeleženci socialnega hackathona imajo lahko glede na to raven različne vloge - skupno pa jim je pričakovanje, da se bodo naučili novih veščin (in se ob tem zabavali!), ter skupni interes prispevati k razvoju digitalne rešitve z družbenim učinkom.
Socialno hekanje za dostopnost: korak bližje ciljem trajnostnega razvoja ZN
Z udeležbo 185 socialnih hekerjev iz vse Evrope je dogodek #SHU2022 močno angažiral ljudi z različnimi izkušnjami in interesi pri skupnem razvoju spletnih strani, aplikacij, digitalnih iger in strategij socialnega marketinga za podporo in dodano vrednost dejavnostim, ki jih izvajajo lokalne organizacije civilne družbe (CSO) na štirih področjih dostopnosti, povezanih s cilji trajnostnega razvoja ZN. V nadaljevanju podrobneje predstavljamo vsako od teh štirih področij.
Fizična dostopnost
Cilj 11 Agende ZN 2030 je zagotoviti univerzalen dostop do varnih, vključujočih in dostopnih zelenih in javnih površin, zlasti za ženske in otroke, starejše in invalide. Projekti SHU2022 so se soočili z izzivom dostopa do fizičnih okolij in samostojnega gibanja v njih. Vzemimo na primer skupino ekipe Smascherati! ki je pomagala okrepiti identiteto in skupnost, ceniti zgodovino, izboljšati dostopnost in razširiti mrežo okoli projekta.
Digitalna dostopnost
Cilj 9 Agende ZN 2030 je bistveno povečati dostop do informacijskih in komunikacijskih tehnologij ter prizadevanja za zagotovitev univerzalnega in cenovno dostopnega dostopa do interneta. Podporni projekti so se odzvali na izziv uporabe informacijskih sistemov in virov običajno s pomočjo podpornih tehnologij.
Skupina EFT je uresničila projekt Odprti podatki. Odprt in zlahka ponovno uporaben projekt iz zanesljivih virov za vse državljane. Odprti podatki pomenijo javne podatke v odprti, "brezplačni" obliki, ki so dostopni vsem državljanom ter jih je mogoče zlahka ponovno uporabiti in izmenjati na spletu brez avtorskih pravic, patentov ali drugih omejitev. Uporablja se v šolah za "smiselno učenje s pomočjo metodologije IBSE (Inquiry Based Science Education)".
Ekonomska dostopnost
Osmi cilj Agende ZN 2030 je doseči polno in produktivno zaposlenost ter dostojno delo za vse ženske in moške, mlade in invalide ter zagotoviti enako plačilo za delo enake vrednosti. Projekti SHU2022 so se soočili z izzivom uporabe določenega materialnega ali nematerialnega vira za zadovoljitev določene človeške potrebe.
Skupina ANLAIDS spodbuja študije in raziskave o aidsu. Projekt je imel štiri glavne cilje: Ustvarjanje spletnega mesta in strani, čas registracije za brezplačni preizkus, vgrajena možnost prevajanja in dokumentacija za prihodnje vzdrževanje lokalne organizacije.
Kognitivna dostopnost
Cilj 4 Agende ZN 2030 je odpraviti razlike med spoloma in zagotoviti enak dostop do vseh ravni izobraževanja in poklicnega usposabljanja za najbolj ranljive, vključno z invalidi, domorodnimi ljudstvi in otroki v ranljivih situacijah. So-razvojne skupine so predstavile projekte, ki lahko prikrajšanim osebam omogočijo samostojno uživanje in dostop do kulturnih in izobraževalnih vsebin.
Ekipa Educhiamoci je ustvarila aplikacijo, namenjeno mladim odraslim, ki odpravlja težave, povezane s pristopom "bolnik-psiholog", in spodbuja ljudi, da se zavedajo svojih čustvenih stisk, pri čemer ostanejo anonimni, ter preprečuje nastanek stanj, ki se lahko sčasoma poslabšajo.
Skratka, izdajo Social Hackademy 2022 lahko štejemo za uspešno. Dogodek je tudi okrepil, kako lahko metodologija Social Hackademy, ki jo je razvila evropska nevladna organizacija All Digital v sodelovanju z mednarodnimi partnerji projekta Erasmus+ #HACKAD, s sodelovalnimi dejavnostmi in soustvarjanjem pozitivno vpliva na digitalne veščine mladih.
O avtorju
Sociolog in komunikolog Altheo že več kot 15 let dela kot vodja projektov v okviru različnih finančnih instrumentov Evropske komisije, s posebnim poudarkom na digitalnih in socialnih inovacijah, za katere je ustanovil mednarodno akademijo European Grants International Academy Srl.
Altheo globoko verjame v transformativne družbene spremembe in jih uresničuje z vodenjem projekta All Digital, nevladne organizacije EU za spodbujanje digitalnih spretnosti, in projekta Social Hackathon Umbria, 48-urnega digitalnega maratona za soustvarjanje inovativnih rešitev.
Avtorske pravice: SHU2022