UNESCO je objavil knjigo z naslovom „Smernice za IKT v izobraževalnih politikah in krovnih načrtih“. Namen publikacije je oblikovalce politik usmerjati k zagotavljanju, da je treba pri sprejemanju tehnologije braniti človekove pravice.
UNESCO je objavil knjigo z naslovom „Smernice za IKT v izobraževalnih politikah in krovnih načrtih“. Namen publikacije je oblikovalce politik usmerjati k zagotavljanju, da je treba pri sprejemanju tehnologije braniti človekove pravice.
Umetna inteligenca,Internet stvari,Navidezna resničnost,5G,Wifi,Digitalne veščine
Osnovno,Vmesno,Napredno
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev, podrobneje neopredeljeno
Evropska unija
Mednarodna pobuda
Splošne smernice
Države po vsem svetu že desetletja izkoriščajo informacijske in komunikacijske tehnologije (IKT) za napredovanje izobraževanja. Te pobude vodijo javne institucije in vključujejo komercialna tehnološka podjetja, kjer so se pojavila protislovja kot so vse večje digitalne neenakosti in neenak dostop do visokokakovostnih priložnosti za digitalno učenje. Kriza zaradi COVID-19 je ta trend še zaostrila: vsaj eden od treh študentov na svetu na vrhuncu krize zaradi COVID-19 leta 2020 ni imel dostopa do učenja na daljavo.
V zvezi s tem je UNESCO, Organizacija Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo, objavila knjigo z naslovom „Smernice za IKT v izobraževalnih politikah in krovnih načrtih“. Namen publikacije je oblikovalce politik usmerjati k zagotavljanju, da je treba pri sprejemanju tehnologije braniti človekove pravice; vključevanje, pravičnost in enakost spolov bi morale biti v središču rešitev; inovacije pa bi bilo treba obravnavati kot skupno dobro.
Na podlagi teh načel publikacija predstavlja na človeka osredotočen pogled na potencial tehnologij, ki segajo od tehnologij z nizkopasovno širino do nastajajočih tehnologij, vključno z umetno inteligenco in spletom 3.0 ali „metaverse“. Zavzema se za to, da bi nacionalne politike zaščitile digitalno blaginjo učiteljev in učencev, zmanjšale in nevtralizirale digitalni odtis emisij.
V tej publikaciji so predlagani okviri za načrtovanje politik in ponavljajoči se časovni načrt za preučitev digitalne pripravljenosti lokalnih izobraževalnih sistemov, oceno potreb učencev in učiteljev ter načrtovanje nacionalnih programov IKT z zadostnimi sredstvi v izobraževalnih programih. Temu sledi podroben pregled primerov nacionalnih krovnih načrtov o uporabi IKT v različnih vrstah izobraževanja.